دانلود پاورپوینت با موضوع روشهای نوین ارزشیابی آموزشی،
درقالب ppt و در 86 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فهرست:
مفاهیم اصلی در ارزشیابی آموزشی
ارزشیابی های سنتی و انواع آن
ارزشیابی های جایگزین و انواع آن
آزمون سازی
ویژگیهای اصلی آزمونها
ارزشیابی های سنتی و انواع آن
ارزشیابی های جایگزین و انواع آن
آزمون سازی
ویژگیهای اصلی آزمونها
بخشی از متن پاورپوینت:
برنامه درسی (Curriculum)
طرح و برنامه ریزی (syllabus)
روش تدریس (methodology)
ارزشیابی (evaluation)
مولفه های اصلی تدریس
روش
شناخث فراگیران
دانش مربوط به محتوا
اهداف
ارتباط بین مدرس و دانشجو
روش
طرح و برنامه ریزی (syllabus)
روش تدریس (methodology)
ارزشیابی (evaluation)
مولفه های اصلی تدریس
روش
شناخث فراگیران
دانش مربوط به محتوا
اهداف
ارتباط بین مدرس و دانشجو
روش
سنجش
سنجش مفهوم وسیعتری از آزمودن دارد. زمانی که مدرسین علاوه بر آزمون از راههای متنوعي چون مشاهده، مبادله کلامی، بررسی تکالیف و گزارشهای کتبی و غیره، به مجموعه نسبتاً کاملی از اطلاعات درباره دانشجویان دست مییابند در حقیقت به سنجش وضعیت تحصیلی دانشجو اقدام کردهاند.
ارزشیابی
فرایند نظام مند برای جمعآوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات (بدست آمده از طریق آزمون یا سنجش) به منظور تعیین این که آیا اهداف مورد نظر محقق شدهاند و به چه میزانی.
Traditional Assessment سنجش سنتی
عمدتا به رزشیابی های مداد-کاغذی تعلق می گیرد که به دو صورت می باشد:
انتخابی : سوالات درست-غلط، چند گزینه ای و یا جور کردنی
تکمیل کردنی: آزمونهای کوتاه پاسخ یا آزمونهای انشایی
سنجش جایگزینAlternative Assessment
بیشتر به ارزشیابی های عملکردی اطلاق می گردد که جایگزین ارزشیابی های سنتی شده اند و دانشجو باید فعالیتی انجام دهد.
مانند: پوشه کار، وقایع نگاری، خود سنجی، همسال سنجی، پروژه …….از ای نوع ارزشیابی به عنوان ارزشیابی نوین یاد می شود.
سنجش مفهوم وسیعتری از آزمودن دارد. زمانی که مدرسین علاوه بر آزمون از راههای متنوعي چون مشاهده، مبادله کلامی، بررسی تکالیف و گزارشهای کتبی و غیره، به مجموعه نسبتاً کاملی از اطلاعات درباره دانشجویان دست مییابند در حقیقت به سنجش وضعیت تحصیلی دانشجو اقدام کردهاند.
ارزشیابی
فرایند نظام مند برای جمعآوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات (بدست آمده از طریق آزمون یا سنجش) به منظور تعیین این که آیا اهداف مورد نظر محقق شدهاند و به چه میزانی.
Traditional Assessment سنجش سنتی
عمدتا به رزشیابی های مداد-کاغذی تعلق می گیرد که به دو صورت می باشد:
انتخابی : سوالات درست-غلط، چند گزینه ای و یا جور کردنی
تکمیل کردنی: آزمونهای کوتاه پاسخ یا آزمونهای انشایی
سنجش جایگزینAlternative Assessment
بیشتر به ارزشیابی های عملکردی اطلاق می گردد که جایگزین ارزشیابی های سنتی شده اند و دانشجو باید فعالیتی انجام دهد.
مانند: پوشه کار، وقایع نگاری، خود سنجی، همسال سنجی، پروژه …….از ای نوع ارزشیابی به عنوان ارزشیابی نوین یاد می شود.