سایر

پاورپوینت روان شناسي يادگيري

دانلود پاورپوینت با موضوع روان شناسي يادگيري،
درقالب ppt و در 341 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
فصل اول: عوامل مؤثر در يادگيري
تعريف يادگيري
 پژوهشگران مهمترين تعريف يادگيري را تغييري نسبي مي دانند كه بر اثر تجربه و آموزش در رفتار موجود زنده پديد مي آيد.
 گروه ديگر از روان شناسان معتقدند كه يادگيري تعييري نسبتا دائمي در توانايي، گرايش يا استعداد پاسخ دادن است.
ماهيت يادگيرى‏
يادگيرى
به طور كلى فعاليتى دگرگون‏ساز است كه افراد را براى مقابله با رويدادها و
سازش با محيط آماده مى‏سازد و در موقعيتهاى مختلف و در اكثر سطوح زندگى
حيوانى، از بازتابهاى شرطى جانوران پست تا فرايندهاى پيچيده شناختى افراد
آدمى رخ مى‏دهد.
يادگيرى در واقع هم يك رشته فرايند است و هم فرآورده
تجربه‏ها. بعضى از فرايندهايى كه در داد وستد ميان موجود آدمى و محيط انجام
مى‏گيرد عبارت‏اند از احساس و ادراك، يادآورى، نمادسازى، انديشه مجرد و
سرانجام رفتار.
 شرايط مهم يادگيرى
تا يادگيرنده شخصاً آمادگى لازم
را نداشته باشد نمى‏تواند چيزى بياموزد. در واقع شرايط لازم يا آمادگى
شاگرد براى يادگيرى يكى از بنياديترين پايه‏هاى يك آموزش و پرورش پويا و
پيشرو است.
زيرا اكثر روان‏شناسان آمادگى را كيفيتى مى‏دانند كه لازمه
آن رشد مطلوب بدنى و روانى يادگيرنده است. اين شرايط به ترتيب اهميت بدين
قرارند:  هدف، علاقه بيشتر و كوشش بيشتر
1. هدف
 انگيزه فرد در مورد هدف ممكن است به پنج صورت جلوه كند:
    1. هدف آن‏قدر دشوار باشد كه اميد هيچ‏گونه موفقيتى نباشد.
    2. هدف آن چنان ساده و ناچيز تصور شود كه رغبت به كار و كوشش را ايجاد نكند.
   3.تعيين هدفهاى ناممكن يا ديررس تا بدين وسيله فرد خود را مهم و پيشرو نشان دهد.
4. گزينش هدفهاى كم اهميت و زودرس به منظور پرهيز از هرگونه ناكامى.
5. تأثير پدر و مادر يا معلم و ديگر افراد صاحب قدرت در تعيين هدف و مسير زندگى فرد.

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت روان شناسي يادگيري”