پرسش نامه

پرسشنامه استرس اورلی و گیردانو

دانلود پرسشنامه استرس اورلی و گیردانو،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 14
قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
•    معرفی پرسشنامه:
پرسشنامه استرس توسط اورلی و گیردانو (1980) ساخته شده است که از 14 گویه و 4 خرده مقیاس عجله کاری (6 سوال)، رقابتی بودن (4 سوال)، حرص زدن (2 سوال) و انجام کار بدون برنامه ریزی مناسب (2 سوال) تشکیل شده است که به منظور خودارزیابی شخصیت با توجه به الگوهای نوع الف و ب شخصیت بکار می رود.
الف) عجله کاری: عبارات 1، 3، 8، 12، 13 و 14 میزان عجله کاری فرد را نشان می دهد. در این موقعیت فرد احساس شدیدی از فوریت زمان داشته و تمایل به سرعت عمل در مقابل زمان دارد. شخص احساس می کند که ضرورت دارد عجله کند، حتی در مواقعی که دلیلی برای عجله کاری وجود ندارد. این تمایل فرد به علت عجول بودنش، «بیماری عجله» نامیده می شود.
برای تعیین میزان عجله کاری، چنانچه گزینه های الف و ب را برای عبارات فوق الذکر انتخاب کرده اید، یک امتیاز به هر عبارت تخصیص دهید و امتیاز عجله کاری را بدست آورید.
ب) رقابتی بودن: عبارات 2، 4، 9 و 10 میزان رقابت خواهی فرد را اندازه گیری می کند.  در این موقعیت فرد روحیه ی تهاجمی بی مورد از خود بروز می دهد، در رقابت با دیگران افراط می کند و با دیگران شوخی و مزاح نمی کند. این رفتار پرخاشگرانه شخص در اثر گسترش ناکامی های جزئی و خشونت های ساده ایجاد می گردد.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1    بعد از اینکه کارم تمام می شود، دوست ندارم منتظر سایر افراد بمانم تا کارشان را تمام کنند.
2    افراد دیگر به من می گویند که زود خشمگین می شوم.
3    من از منتظر ماندن در بیشتر صفوف تنفر دارم.
4    هر وقت امکان فعالیتهای رقابتی وجود داشته باشد، در این جهت تلاش می کنم.
5    من در انجام کاری که ضروری است، دست پاچگی به خرج می دهم و قبل از اینکه روشهای انجام کار را شناسایی کنم، برای انجام آن اقدام می کنم.
6    من وقتی به تعطیلات می روم، معمولاً بعضی کارها را به تنهایی انجام می دهم.

دانلود فایل

دانلود فایل”پرسشنامه استرس اورلی و گیردانو”