پرسش نامه

پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله

دانلود پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله،
در قالب word و در 3 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 17
قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
برای تعیین روایی صوری و محتوایی و انطباق محتوای هر سوال با هدف مربوط به آن، پرسشنامه به همراه یک راهنما و جداول درجه بندی 5 مقوله ای در اختیار 6 نفر از استادان روانشناسی دانشگاه های تربیت معلم و تهران گذاشته شد. تحلیل سیاهه نظرخواهی از استادان نشان داد که همگی، سوال های پرسشنامه را مناسب و رضایت بخش تشخیص داده اند. همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازه¬گیري آلفاي کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفاي کرونباخ از صفر (0) به معناي عدم پایداري، تا مثبت یک (1+) به معناي پایائی کامل قرار می¬گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می¬شود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله 87/0 بدست آمد. که نشانگر پایایی خیلی خوب این ابزار است
تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1-    چه چسزی باعث می شود که فرد بتواند مسایل را به درستی حل کند؟
2-    معلم ریاضی با ‘حمید’ که مسایل ریاضی را به خوبی حل می کرد؛ صحبت نمود. معلم به ‘حمید’ گفت: تو در درس ریاضی نمره ی عالی گرفته ای. بگو ببینم در سایر درسهایت (علوم، فارسی، و … )نیز قوی هستی،  به نظر شما حمید در جواب چه گفت؟ چرا؟
3-    ‘بهنام’ از سایر بچه های کلاس بهتر می تواند نقاشی بکشد، مسایل ریاضی را بفهمد و با آلات موسیقی کار کند، به نظر شما آیا او در ‘حل مسائل’ نیز موفق است؟
4-    ‘مهدی’ پاسخ یک مساله ریاضی را می داند، بدون این که آن را فهمیده باشد و ‘حسین’ مدت زیادی وقت صرف کرده و آن مساله را فهمیده است. اگر ‘دو’ روز بعد مساله دیگری به این دو نفر ارائه شود، کدام یک از آنان در حل آن موفق تر هستند؟ چرا؟
5-    به نظر شما ‘بزرگسالان’ قادرند مسائل را به خوبی حل کنند یا خردسالان؟ چرا؟
دانلود فایل

دانلود فایل”پرسشنامه دانش فراشناختی حل مسئله”