پرسش نامه

پرسشنامه رضایت مراجع

دانلود پرسشنامه رضایت مراجع،
در قالب word و در 2 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 8
قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
پرسشنامه رضایت مراجع یک مقیاس 8 سوالی است که به سهولت اجرا و نمره‌گذاری می‌شود. این مقیاس برای سنجیدن رضایت مراجع از خدمات مشاوره‌ای و درمانی تدوین شده است. سوالات این پرسشنامه براساس رتبه‌بندی یک مجموعه سوالات مربوط به رضایت مراجع، توسط متخصصان بهداشت روانی و بعد هم تحلیل عاملی آنها انتخاب شده است. این پرسشنامه یک بعدی است و یک برآورد همگن از رضایت کلی مراجع از خدمات بالینی بدست می‌دهد. این پرسشنامه به طور وسیعی مورد مطالعه قرار گرفته است با وجودی که لزوماً مقیاسی برای ادراک مراجع از دستاوردهای درمانی یا نتایج آن نیست، اما برداشت مراجع را از ارزش خدماتی که دریافت کرده، نشان می‌دهد. از پرسش‌های 3، 7 و 8 می‌توان به عنوان یک مقیاس کوتاه‌تر استفاده کرد.

هنجارها
پرسشنامه رضایت مراجع روی اقشار متعدد مراجعان اجرا شده است. وسیع‌ترین مطالعه به عمل آمده روی 3268 نفر از مراجعان سرپایی و بستری 76 مرکز بالینی و مشاوره‌ای به عمل آمده است. آزمودنی‌های این پژوهش شامل 42 آمریکایی مکزیکی‌تبار، 96 هیسپانیک غیرمکزیکی، 361 سیاهپوست و 2605 سفیدپوست بوده است. آزمودنی‌ها از هر دو جنس زن و مرد و شامل دامنه وسیعی از انواع مراجعان بوده است. چنین به نظر می‌رسد که این پرسشنامه اساساً تمام گروه‌های نژادی را پوشش می‌دهد. این نکته در مورد ترجمه این پرسشنامه به زبان اسپانیایی هم صادق است. دامنه نمرات میانگین هر چهار گروه بین 35/26 تا 23/27 بوده است که تفاوت معناداری نشان نمی‌دهد.
نمره پرسشنامه رضایت مراجع به سادگی با جمع کردن نمرات تک تک سوالات بدست می‌آید. برای هر سوال نمره‌ای بین 1 تا 4 در نظر گرفته شده است. دامنه نمرات بین 8 تا 32 است که نمرات بالاتر نشانه رضایت بیشتر است.
پرسشنامه رضایت مراجع با نمرات آلفای بین 86/0 تا 94/0 در چند پژوهش به عمل آمده از هماهنگی درونی عالی برخوردار است. همبستگی روش بازآزمایی گزارش نشده است.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1- به کیفیت خدمات درمانی/ مشاوره‌ای خود چه نمره‌ای می‌دهید؟
2- آیا خدماتی که خواستار آن بودید، دریافت کردید؟
3- برنامه مشاوره‌ای/درمانی تا چه حد نیازهای شما را برآورده کرد؟

دانلود فایل

دانلود فایل”پرسشنامه رضایت مراجع”