سایر

پاورپوینت عاشورا در فقه

دانلود پاورپوینت با موضوع عاشورا در فقه برگرفته از مقاله آقای احمد مبلقی،
در قالب ppt و در 25  اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
1- زيارتهاى حسينى
از شب قدر كه فرصت‏بى‏بديل هستى براى نيل به عرفان الهى است، گرفته تا كم‏ترين بهانه زمانى با زياراتى مخصوص براى سردار كربلا آراسته شده‏اند.
آنچه در زير به فهرست مى‏كشانيم فرصتها و زمانهايى است كه هريك زيارتى مخصوص را به خود اختصاص داده است. شرح هر يك را مى‏توان از مفاتيح و يا غير آن به دست آورد:
– اول رجب –نیمه رجب –نیمه شعبان –اول رمضان –شب بیست وسوم رمضان –روزعیدفطر –روز عید قربان –شب و روز عرفه –زوز عاشورا -روزاربعین 
و اين همه، غير از زيارتهاى متعدد و متنوعى است كه براى زائر حرم حسينى علیه السلام  وارد شده‏اند. 
2- زيارت قبر امام حسين عليه السلام 
ماندگارى و بسط دو ماجراى كعبه و كربلا و ابراهيم علیه السلام و حسين علیه السلام را بايد در مناسك نمادين هر دو واقعه جست. مناسك حج ماجراى توحيدى ابراهيم علیه السلام را به گونه‏اى ديگر براى حجاج بازآفرينى مى‏كند. مناسك حرم حسينى نيز ويژگى‏ها و پيامهاى حسينى علیه السلام را هر دم بازمى‏آفريند
امامان شيعه (عليهم السلام) خداست. در توصيه به زيارت امام حسين علیه السلام اصرارى كم‏نظير و در نوع و زمينه خود بى‏نظير داشته‏اند كه برخى شبهه وجوب كرده و گفته‏اند. شايد بتوان گفت زيارت امام حسين علیه السلام در هر سال يكبار واجب است در برخى روايات اين زيارت برابر با هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول قرار داده شده است. (1)
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت عاشورا در فقه”