دانلود گزارش اقدام پژوهی چگونه توانستم دانشآموزان پايه اول را به قرآن علاقه مند کنم ( دانشگاه فرهنگیان )،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست مطالب:
چکیده
واژگان کلیدی :
مقدمه
بیان مسأله
توصیف وضع موجود ( شواهد 1)
الف. شاخص های کیفی وضع موجود
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود
اهداف تحقیق
ب. اهداف اختصاصی :
گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حلها
الف. مشاهده
ب. پرسش نامه
ج. مصاحبه
د. بررسی پرونده های تحصیلی دانشآموزان
الف: پیشینه ی نظری
ب. پیشینه عملی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات
راه حل های پیشنهادی
انتخاب راه حل ها
اعتبار بخشی به راه حل ها
اجرای راه حل ها (شواهد2 )
پیشنهاد ها و راهکارها
فهرست منابع و مآخذ
چکیده
واژگان کلیدی :
مقدمه
بیان مسأله
توصیف وضع موجود ( شواهد 1)
الف. شاخص های کیفی وضع موجود
ب. شاخصهای کمّی وضع موجود
اهداف تحقیق
ب. اهداف اختصاصی :
گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حلها
الف. مشاهده
ب. پرسش نامه
ج. مصاحبه
د. بررسی پرونده های تحصیلی دانشآموزان
الف: پیشینه ی نظری
ب. پیشینه عملی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات
راه حل های پیشنهادی
انتخاب راه حل ها
اعتبار بخشی به راه حل ها
اجرای راه حل ها (شواهد2 )
پیشنهاد ها و راهکارها
فهرست منابع و مآخذ
بخشی از این اقدام پژوهی :
چکیده
عنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که ، چگونه
توانستم ميزان علاقه مندي دانشآموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت
هاي مربوط به آن افزايش دهم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي
دانشآموزان ياد شده به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن مي باشد. اما
نکته اي که اشاره به آن خالي از لطف نمي باشد ، آن است که اگر چه موضوع و
عنوان اقدام پژوهي حاضر، تکراري به نظر مي رسد ، اما بايد اذعان نمود که
گاهي از اوقات ، تکرار نه تنها زيبا و ضروري ست ، که بسيار حياتي نيز مي
باشد ! از آن جمله مي توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهاي پنج گانه در
هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر اين ، آشنا نمودن کودکان با اصول و
مباني دين اسلام، به ويژه قرآن کريم ، آن هم در پايه اول دبستان ، همواره
نيازمند تکرار است. زيرا عامل « تکرار » در فرايند تدريس ، امري اجتناب
ناپذير مي باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت
و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در
دانشآموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان
در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی
را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس(
قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.
عنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که ، چگونه
توانستم ميزان علاقه مندي دانشآموزان پايه اول را به درس قرآن و فعاليت
هاي مربوط به آن افزايش دهم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي
دانشآموزان ياد شده به درس قرآن و فعاليت هاي مربوط به آن مي باشد. اما
نکته اي که اشاره به آن خالي از لطف نمي باشد ، آن است که اگر چه موضوع و
عنوان اقدام پژوهي حاضر، تکراري به نظر مي رسد ، اما بايد اذعان نمود که
گاهي از اوقات ، تکرار نه تنها زيبا و ضروري ست ، که بسيار حياتي نيز مي
باشد ! از آن جمله مي توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهاي پنج گانه در
هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر اين ، آشنا نمودن کودکان با اصول و
مباني دين اسلام، به ويژه قرآن کريم ، آن هم در پايه اول دبستان ، همواره
نيازمند تکرار است. زيرا عامل « تکرار » در فرايند تدريس ، امري اجتناب
ناپذير مي باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت
و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در
دانشآموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان
در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی
را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس(
قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.
توضیحات این اقدام پژوهی :
این اقدام پژوهی کاملا استاندارد بوده، و در آن اصول و قواعد نگارشی رعایت شده است.
مناسب دانشجو معلمان جهت استفاده و ارائه (دانشگاه فرهنگیان)