سایر

پاورپوینت دستورالعمل های استاندارد آزمايشگاهی

دانلود پاورپوینت با موضوع دستورالعمل های استاندارد آزمايشگاهی،
در قالب ppt و در 62 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
انتخاب محل تأسيس آزمايشگاه :
– آزمايشگاه حتي المقدور در مناطق مسکوني نباشد يا رضايت کتبی ازساکنين ساختمان گرفته شود . 
– آزمايشگاه بهتر است در جوار مکانهايي که داراي سرو صدا و تنش هستند داير نگردد. (جوشکاري، موتورخانه، آهنگري و…)
– آزمايشگاه بايد در محلی که دسترسی افراد بيمار يا ناتوان به آنجا مقدور باشد،  مثلا حتی الامکان درطبقه همکف داير شده درغير اينصورت با استفاده از آسانسور ، سطح شيب دار، کوريدور وغيره دسترسی به آن تسهيل گردد. 
– آزمايشگاه بيمارستان بهتر است نزديک و يا داخل ساختمان بيمارستان تأسيس گرديده بطوريکه فاصله زيادي با بخشهاي بيمارستان نداشته باشد . آزمايشگاههاي اورژانس و يا آزمايشگاه عصرو شب بيمارستانها بايد در جايي داير گردد که مراجعه بيماران درمانگاه و يا ارسال نمونه هاي بخشها به راحتي صورت پذيرد 
مساحت و فضاي آزمايشگاهها :
مساحت کافی و فضای مناسب براي آزمايشگاه و بخش های مختلف آن  به نسبت حجم کاری (تعداد مراجعين ويا تعداد تختهاي بيمارستاني ) ، تنوع آزمايش ها ، تعداد تجهيزات ، تعداد کارکنان و ميزان استفاده از سيستم هاي اتوماسيون تخمين زده مي شود در حال حاضر مساحت 100 مترمربع برای آزمايشگاههای بالينی و 120 مترمربع برای آزمايشگاههايی که بخش آسيب شناسی تشريحی نيز دارند ، بعنوان حداقل فضا در نظر گرفته می شود . ولی با توجه به عوامل اشاره شده در بالا، مساحت آزمايشگاه بايد در حدی باشد که برکيفيت کار درآزمايشگاه و ايمنی کارکنان تاثير سوء نداشته باشد و با گذشت زمان و افزايش حجم و دامنه کار ، فعاليتها دچار اختلال نگردد .
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت دستورالعمل های استاندارد آزمايشگاهی”