سایر

پاورپوینت آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت

دانلود پاورپوینت با موضوع آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت،
در قالب ppt و در 35 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فهرست مطالب:
سیمای کمی آموزش مهندسی
سیاست های توسعه آموزش مهندسی در برنامه های توسعه
آسیب های توسعه کمی آموزش مهندسی
راهکارهای تضمین کیفیت آموزش مهندسی
بخشی از متن پاورپوینت:
جایگاه دانشجویان گروه فنی و مهندسی در کل دانشجویان کشور
33 درصد دانشجویان کل کشور در گروه  فنی و مهندسی به تحصیل اشتغال دارند.
یعنی از 4 میلیون 368 هزار دانشجو، 1 میلیون 435 هزار نفر در این گروه به تحصیل اشتغال دارند.
دانشجویان علوم انسانی با 44 درصد بیشترین و دانشجویان گروه علوم پزشکی با 5 درصد کمترین تعداد دانشجویان را دارا می‌باشند.
روند تعداد کل دانشجویان و گروه فنی و مهندسی از سال تحصیلی 81-1380 الی 92-1391
بررسی روند دانشجویان گروه فنی و مهندسی و کل دانشجویان کشور در 12 سال گذشته
در سال تحصیلی 81-1380،  23 درصد دانشجویان کل کشور در گروه  فنی و مهندسی به تحصیل اشتغال داشتند که در سال تحصیلی 92-1391 این میزان به 33 درصد افزایش یافته است.
متوسط نرخ رشد تعداد کل دانشجویان طی سالهای 81-1380 الی 92-1391، 9/8 درصد می‌باشد که این نرخ برای گروه فنی و مهندسی 13/4 درصد است. بنابراین سرعت رشد تعداد دانشجویان گروه فنی و مهندسی بیشتر از کل دانشجویان بوده است.
توزیع دانشجویان گروه تحصیلی فنی و مهندسی به تفکیک جنسیت در سال تحصیلی 92-1391
بررسی دانشجویان گروه فنی و مهندسی به تفکیک جنسیت
25 درصد دانشجویان گروه  فنی و مهندسی را زنان تشکیل داده‌اند.
48 درصد از کل دانشجویان کشور زن می‌باشند.
زنان حضور کمتری در رشته‌های فنی و مهندسی نسبت به گروه‌های تحصیلی دیگر دارند.
توزیع دانشجویان گروه تحصیلی فنی و مهندسی به تفکیک دوره تحصیلی و جنسیت در سال تحصیلی 92-1391
بررسی دانشجویان گروه فنی و مهندسی به تفکیک دوره تحصیلی
توزیع دانشجویان گروه  فنی و مهندسی به تفکیک دوره تحصیلی عبارت است از: 31 درصد در دوره کاردانی، 61 درصد در دوره کارشناسی، 7 درصد در دوره کارشناسی ارشد و کمتر از 1 درصد در دوره دکترای تخصصی.
7/5 درصد دانشجویان گروه فنی و مهندسی در تحصیلات تکمیلی به تحصیل اشتغال دارند.
توزیع تعداد دانشجویان گروه تحصیلی فنی و مهندسی به تفکیک دستگاه اجرایی و دوره تحصیلی در سال تحصیلی 92-1391
بررسی دانشجویان گروه فنی و مهندسی به تفکیک دستگاه اجرایی و دوره تحصیلی
دانشگاه آزاد اسلامی با 44 درصد بیشترین تعداد دانشجو در این گروه را دارا می‌باشد. پس از آن موسسات آموزش عالی  غیر دولتی و غیر انتفاعی با 16 درصد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با 13 درصد بیشترین تعداد دانشجو در این گروه را دارند.
87 درصد دانشجویان دکترای تخصصی گروه فنی و مهندسی در موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم به تحصیل اشتغال دارند
بررسی توزیع دانشجویان گروه فنی و مهندسی به تفکیک استان
استان تهران با بیش از 15/5 درصد بیشترین تعداد دانشجویان گروه فنی و مهندسی را به خود اختصاص داده است.
تنها 0/7 درصد از دانشجویان گروه فنی و مهندسی در استان ایلام به تحصیل اشتغال دارند
حدود 55 درصد دانشجویان این گروه در استانهای تهران، اصفهان، فارس، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به تحصیل اشتغال دارند.
استا‌ن های ایلام، خراسان شمالی و گلستان فاقد دانشجویان دوره دکترای تخصصی در گروه فنی و مهندسی هستند.
بیش از 65 درصد دانشجویان دکترای تخصصی این گروه در استان تهران به تحصیل اشتغال دارند.
توزیع تعداد دانشجویان موسسات آموزش عالی کشور در گروه تحصیلی فنی و مهندسی به تفکیک استان محل تحصیل و دوره تحصیلی در سال تحصیلی 92-1391
تعداد رشته محل های تحصیلی در گروه  فنی و مهندسی در سال تحصیلی 92-1391
تعداد رشته محل های تحصیلی در گروه فنی و مهندسی به تفکیک دستگاه اجرایی و دوره تحصیلی در سال تحصیلی 92-1391
بررسی تعداد رشته و رشته محل‌ها در گروه فنی و مهندسی 
بیشترین تعداد رشته تحصیلی در گروه فنی و مهندسی مربوط به دوره کاردانی است.
بیشترین رشته محل در گروه فنی و مهندسی مربوط به دوره کارشناسی است.
دانشگاه آزاد اسلامی با 5903 رشته محل، بیشترین رشته محل را در این گروه در بین سایر دستگاه های اجرایی دارا می‌باشد.
موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با 584 رشته محل در دوره دکترای تخصصی، بیشترین تعداد رشته محل در این گروه را در بین سایر دستگاه‌های اجرایی دارد.
توزیع تعداد ثبت نام شدگان موسسات آموزش عالی کشور در گروه فنی و مهندسی در سال تحصیلی 92-1391
توزیع تعداد دانش آموختگان موسسات آموزش عالی کشور در گروه تحصیلی فنی و مهندسی در سال تحصیلی 91-1390
توزیع تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت موسسات آموزش عالی کشور به تفکیک گروه تحصیلی و مرتبه علمی در سال تحصیلی 92-1391
توزیع تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت موسسات آموزش عالی کشور در گروه تحصیلی
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آسیب شناسی توسعه کمی آموزش مهندسی و چالش تضمین کیفیت”