سایر

پاورپوینت بررسي امكانات و محدوديت‌هاي افزايش تراكم ساختماني و جمعيتي در شهرها

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسي امكانات و محدوديت‌هاي افزايش تراكم ساختماني و جمعيتي در شهرها،
در قالب ppt و در 33 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
سرانه  معابر و تراکم های شهری
در یک شهر با تراکم 100 نفر در هکتار سرانه معابر حدود 25 متر است و باقی کاربری ها 75 متر.
در این حالت نسبت معابر به کل شهر نیز 25% است.
حالا اگر تراکم 200 نفر در هکتار مدنظر باشد، اختصاص سرانه 25 متر برای معابر سطح معابر را به 50% سطح شهر می رساند.
در تراکم 400 نفر در هکتار کل سطح شهر باید به معبر اختصاص یابد. 
که عملاً در هیچ شهر دنیا این نسبت ها اتفاق نمی افتد. 
در ادامه به بررسی علل موضوع می پردازیم.
تعیین حداقل معابر
شبكه معابر شهري براي صرفه اقتصادي نمي‌توانند از حد معيني كوچك‌تر شوند. براي مثال در شرايط حاضر كم شدن عرض معابر دسترسي به واحدهاي مسكوني از 12 متر توصيه نمي‌شود. كه حداقل عبور 800 اتومبيل را ممكن مي‌سازد. در حالي كه در اين گونه معابر حداكثر اتومبيل موجود معمولاً كمتر از 240 عدد است. اين مبحث در بسياري ديگر از معابر شهري صدق مي‌كنند.
اصولاً تحليل‌هاي ترافيكي نشان‌دهنده امريست كه به دنبال درج مي‌شود.
استنتاج از نسبت معابر در شهرهای جدید دنیا:
یک- در کمترین تراکم ها (100 تا 120 نفر در هکتار) درصد معابر از 13 تا 27 درصد است.
دو- در تراکم های متوسط (500 تا 700 نفر درهکتار) درصد معابر 16 تا 33 درصد است.
سه- بیشترین درصد معابر بر تراکم متوسط مرتبط است.
چهار- بیشترین تراکم، کمترین سطح معابر را دارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت بررسي امكانات و محدوديت‌هاي افزايش تراكم ساختماني و جمعيتي در شهرها”