سایر

پاورپوینت نقد سیاست نگاه به بیرون و تبیین نظریه اتکا به ساخت درونی

دانلود پاورپوینت با موضوع نقد سیاست نگاه به بیرون و تبیین نظریه اتکا به ساخت درونی،
در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از اندیشمندان را به خود مشغول ساخته این است که راه حل اساسی برای کاهش یا رفع مشکلات کشور بویژه در زمینه اقتصادی چیست ؟  پرسش اساسی این است که محور اصلی فعالیت ها و همت ها با رویکرد نگاه به درون باشد یا نگاه به بیرون؟
آیا راه حل مشکلات را باید در درون جامعه ایران جست و جو کرد یا بیرون از جامعه؟
استحکام ساخت درونی نظام جمهوری اسلامی و توجه به ابعاد مختلف آن از موضوعاتی است که امام خامنه ای طی سال 91 و 92 حدود  پانزده بار بر آن تاکید ورزیده اند. 
ایشان در هر یک از این موارد بر جنبه ای از جوانب این بحث تاکید می نمایند و به نظر می رسد که این امر یکی از دغدغه های کنونی کشور و از رویکردهای اصلی است که مسوولان باید به آن توجه داشته باشند. 
مفهوم شناسی قدرت 
معنای قدرت به شکل های گوناگونی بیان شده که چند نمونه از آنها عبارتند از :
1- توانایی و قابلیت انجام كار خاص، تولید یا تخریب؛
2- مجموعه منابع و ابزارهای اجبار آمیز و غیر اجبار آمیزی است كه حكومت‌ها برای انجام فعالیت‌های خود از آن‌ها بهره‌مندند و آن‌ها را به كار می برند؛
3- توانایی یك كشور بر تأثیر گذاشتن بر رفتار دیگر كشورها و یا كنترل رفتار سیاسی كشورها. 
بنابراین می‌توان گفت قدرت عبارت است از: «توانایی فكری و عملی برای ایجاد شرایط و نتایج مطلوب». 
شكل‌ها و سطوح این «توانایی» متفاوت است: هم به رابطه كسانی كه می‌خواهند نتایج مطلوب به بار آورند و كسانی كه باید آن نتایج را به بار آورند، اشاره می‌كند و هم انواع مشاركت‌های سیاسی مسالمت آمیز یا غیر مسالمت آمیز افراد، گروه‌ها و احزاب، حكومت‌ها و دولت‌ها را دربر می‌گیرد. 
 قدرت ملی را نیز این گونه تعریف می‌کنند : توانایی، قابلیت و ظرفیت یک کشور، یک ملت برای استفاده از منابع مادی و معنوی خود با هدف اعمال اراده معنوی و تحصیل اهداف و منافع ملی.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نقد سیاست نگاه به بیرون و تبیین نظریه اتکا به ساخت درونی”