سایر

پاورپوینت پلاستیک در صنعت بسته بندی

دانلود پاورپوینت با موضوع پلاستیک در صنعت بسته بندی ،
در قالب ppt و در 41 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
استايرن
تماس طولاني مدت با مقادير كم استايرن مي تواند عامل اثرات نور تاكسيك (خستگي، عصبيت ، مشكلات مربوط به خواب ) هماتولوژي ( كم شدن پلاكت ها و گلوبين ) سيتوژنيك ( غيرعادي شدن كروموزوم ها) و سرطان زايي باشد.
شواهدي وجود دارد كه منومراستايرن در جانوران عامل سرطان ريه بوده است.
منومراستايرن مي تواند به جنين درحال رشد صدمه بزند.
فرآيند متابوليك استايرن در بدن انسان منجر به توليد ماندليك اسيد كه عامل شناخته شده جهش و استايرن اكسايد كه يك سرطان زاي مشهور است مي شود. 
منومر استايرن اثرات نامطلوب بر مغز و كبد دارد.
پلي اتيلن و پلي پروپيلن
امروزه به دلیل وجود سرطان در استفاده از مواد پلاستیکی از جنس پلی استایرن تهیه لیوان های یکبار مصرف و به طور کلی مواد پلاستیکی  از این نوع ممنوع شده و مواد پلاستیکی  از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن جایگزین ان شده است ولی با این وجود باید توجه داشت که در لیوان های پلاستیکی مایع داغ ریخته نشود زیرا این مواد پلاستیکی حاوی ماده شیمیایی موسوم به BPA میباشند که معمولا مقادیر زیادی ازآن در مایعاتی که آنها خورده می شوند آزاد می شود. بررسی ها نشان داده است که این ماده از خانواده هورمون های زنانه یا استروزن ها است که میتواند با سامانه هورمونی بدن تداخل ایجاد کند و مشکلاتی را در کارکرد آن بوجود آورد . همچنین ممکن است این ماده در بالا بردن احتمال بروز سرطان ها نقش داشته باشد .  
امروزه همچنین از پلی پروپیلن ظروف پلاستیکی سفید رنگ و شکننده ای ساخته می شود که تا دمای 80 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند ولی در این دما از ظروف مزبور نیز ترکیبات منومری به نوشیدنی یا غذای گرم از جمله چای مهاجرت می کند که هر چند مشکل بهداشتی وجود ندارد ولی می تواند روی طعم چای و غذا تاثیر گذار باشد . 
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پلاستیک در صنعت بسته بندی”