سایر

پاورپوینت مبرم‌ترين مسائل جاري اقتصاد ايران

دانلود پاورپوینت با موضوع مبرم‌ترين مسائل جاري اقتصاد ايران،
در قالب ppt و در 85 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
فضای حاکم بر اقتصاد کلان: رکود
گرچه ثبات نسبی بر عمدۀ بازارها حاکم شده، اما چرخ تولید هم‌چنان به‌سختی می‌چرخد. بودجۀ دولت به‌عنوان یکی از موتورهای اصلی اقتصاد به‌شدت کاهش یافته است.
از مهم­ترین شاخص­های عملکردی اقتصاد کلان نرخ رشد اقتصادی است که سرعت افزایش یا کاهش تولید ناخالص داخلی و به تبع سرعت بهبود و یا کاهش سطح رفاه مردم را نشان می­دهد. نرخ رشد اقتصادی ایران، دارای نوسانات زیاد و رو به پایین بوده است.
یکی از عوامل تاثیرگذار بر کاهش ظرفیت­های اقتصادی، کاهش سرمایه ­گذاری­ها و شکاف فزاینده بین پس انداز و سرمایه­گذاری است. از آنجا که نظام تامین مالی اقتصاد ایران بانک پایه بوده، شاهد آن هستیم در سال­های اخیر جذابیت بازارهای موازی با بازار پول به واسطه­ی منفی بودن نرخ بهره­ی واقعی و تورم دو رقمی، منجر به هجوم سپرده به بخش­های دیگر و افزایش سفته بازی در بازار دارایی­های مالی و عدم تعادل در بازار دارایی­های فیزیکی شده است..
 میزان تولید ناخالص داخلی به عنوان شاخص اندازه­ی اقتصاد یک کشور و ظرفیت­های تولیدی آن اقتصاد است. با مقایسه­ی تولید ناخالص داخلی اسمی و واقعی، شاهد کاهش ظرفیت­ های تولیدی اقتصاد در چند سال گذشته بوده‌ایم.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مبرم‌ترين مسائل جاري اقتصاد ايران”