سایر

پاورپوینت آموزش مهارت های زندگی مهارت ارتباط

دانلود پاورپوینت با موضوع آموزش مهارت های زندگی مهارت ارتباط،
در قالب ppt و در 22 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
ارتباط پدیده ایست که طی آن اطلاعات و پیام ها از فرستنده به گیرنده منتقل می شود .اطلاعات و پیام هایی که برای هردو طرف قابل درک ومعنی باشد.
ارتباط – یک پدیده پویا است .- آغاز وپایانی برآن نمی توان متصور شد.-پدیده ای که کمیت وکیفیت آن متغیر است.- کلیه اجزاء جهان خواسته یا ناخواسته با هم ارتباط برقرار می کنند واطلاعاتی را به ما منتقل می سازند.- ارتباط حتی در سکوت وبین اجسام بی جان نیز وجود دارد.
-هدف اصلی ارتباط انتقال صحیح وکامل معنی است.معنی یک مفهوم درونی است که در ذهن افراد جای داردو عوامل متعدد فردی (فرهنگ- تحصیلات – تجربیات- باورها –حالات عاطفی وغیره)در آن موثر است.-پیام دهنده و پیام گیرنده مسئول انتقال صحیح و کامل معنی از ذهنی به ذهن دیگر هستند.
اجزای ارتباط 1- فرستنده2- گیرنده 3- راه ارتباطی4- پیغام5- معنی 6- عوامل مزاحم 7- بازخورد یا نتیجه
ارتباط مناسب زمانی شکل می گیرد که در ذهن فرستنده  و گیرنده معنی مشابهی از اطلاعات منتقل شده باشدو هرچه این نشانه بیشتر باشد ارتباط کاملتر و نتیجه آن به هدف نزدیکتر است.  
انواع ارتباط انسانیشفاهی صحبت کردن- آواز خواندن- سخنرانی کتبی   نامه نوشتن –نقاشی- کتاب خواندن
کلامی                زبانی     
هردو نوع ارتباط
غیرکلامی            فرا زبانی
مراحل ارتباط مرحله حس که طی آن اطلاعات محیطی از طریق حواس پنجگانه  به مغز وارد می شود.مرحله درک در این مرحله محرک های حسی دریافت شده و به اطلاعات روانی تبدیل و فرد از وجود آنها آگاه می گردد.مرحله فرا درک در این مرحله زمینه فکری وعاطفی فرد بر اطلاعات فوق اثر گذاشته و یک معنی نهایی را تولید می کند.
ارتباط در سه سطح برقرار می شود: 1- ارتباط درون فردی ارتباط با خود شامل ارتباط با خالق – پرورش افکار – تصمیم گیری 2- ارتباط بین فردی ارتباط بین دو یا چند نفر  شامل مصاحبه – گفتگوی معمولی 3- ارتباط عمومی ( جمعی) در این ارتباط  پیام برای جمعی از مخاطبین ارسال می شود. صدا وسیما -انیترنت
قسمت اعظم حس،درک و تحلیل اطلاعات غیر ارادی وخارج از هوشیاری فرد رخ می دهد. آنچه فرد از آن آگاه می شود،تنها بخشی از فرایند دریافت اطلاعات توسط ذهن است.بنابراین آنچه ما درک می کنیم نه تمامی واقعیت بیرونی، بلکه واقعیتی است که ذهن ما ساخته است.                           
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت آموزش مهارت های زندگی مهارت ارتباط”