سایر

پاورپوینت اعداد صحیح فصل دوم ریاضی هفتم

دانلود پاورپوینت با موضوع اعداد صحیح فصل دوم ریاضی هفتم،
در قالب ppt و در 16 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
معرفی مجموعه اعداد صحیح (integer)
ابتدا چند مجموعه از اعداد را معرفی میکنیم.
اعداد طبیعی: اعدادی هستند که برای شمردن استفاده می شود و صفر در این مجموعه اعداد وجود ندارد این مجموعه نامتناهی است و در ریاضیات، مجموعه اعداد طبیعی را با نماد N  نمایش می‌دهند.
این حرف از آغاز واژه انگلیسی Natural، به معنای طبیعی گرفته شده است.
N= { 1 ,2, 3, … }
اعداد حسابی : همان اعداد طبیعی هستند که صفر هم به آنها اضافه شده است. مجموعه اعداد حسابی را با w نشان میدهند:
W={ 0,1,2,3,…}
مجموعه نامتناهی: در ریاضیات (نظریه مجموعه‌ها)، به مجموعه‌ای که متناهی نباشد یعنی تعداد اعضای آن بینهایت باشد، مجموعه نامتناهی گویند. یک مجموعه نامتناهی می‌توان شمارا یا ناشمارا باشد.
مجموعه اعداد صحیح : صحیح به معنی درست، تندرست، سالم می باشد، مجموعه اعداد صحیح عبارت است از اجتماع سه مجموعه اعداد مثبت و منفی و صفر و آن را با Z نمایش می‌دهند. Z در زبان آلمانی اول کلمه ی zahlen به معنی اعداد می باشد:
Z={…,-3,-2,-1,0,1,2,3,…}
محور خط مستقیمی است که دارای جهت مثبت و جهت منفی می باشد، روی محور نقطه ای را به عنوان مبدأ (جای شروع) و واحدی را برای اندازه گیری طولها انتخاب می کنیم.
روی محور نیز، اعداد صحیح به صورت زیر نمایش داده می شوند:
اعداد صحیح همانند اعداد طبیعی نسبت به اعمال جمع و ضرب بسته است، یعنی جمع و ضرب هر دو عدد صحیح، یک عدد صحیح است و چون اعداد صحیح شامل اعداد منفی و صفر می‌باشند بنابراین بر خلاف اعداد طبیعی نسبت به عمل تفریق نیز بسته اند. ولی چون حاصل تقسیم دو عدد صحیح بر هم ممکن است عددی صحیح نباشد، پس نمی‌تواند نسبت به عمل تقسیم بسته باشد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت اعداد صحیح فصل دوم ریاضی هفتم”