سایر

پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته (مدیریت تعارض در سازمان ها)

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته (مدیریت تعارض در سازمان ها)،
در قالب ppt و در 56 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تعارض ، تضاد، عدم توافق، ناسازگاري، كشمكش، ستيز، مبارزه، برخورد،‌ كشاكش، رزم، جنگ، مغايرت، منافات، درگير با، تصادم، درون‌ستيزي، اختلاف، نبرد، متضاد،‌ مُنافي، در افتادن
مفهوم تعارض ( (Conflict
در فرهنگ لغات فارسی، تعارض به معنای متعرض و مزاحم یکدیگر شدن، باهم خلاف کردن و اختلاف داشتن معنی شده است. رابینز در تعریفی می‌گوید: «تعارض فرآیندی است که در آن، شخص الف به طور عمدی می‌کوشد تا به گونه‌ای بازدارنده سبب ناکامی شخص در رسیدن به علایق و اهدافش گردد». وی توضیح می‌دهد که در این تعریف، مفاهیم ادراک یا آگاهی (Perception)، مخالفت(Opposition)، کمیابی (Scarcity) و بازدارندگی (Blockage) نشاندهنده ماهیت تعارض هستند. سایر وجوه مشترک تعریف‌های واژه تعارض عبارت از مخالفت، نزاع، کشمکش، پرخاشگری و آشوب است.
تعارض موضوعی است که فکر انسان را بیش از هر چیز دیگری به جز خدا و عشق به خود مشغول کرده است. 
بعضي از مديران به علت ناتواني در درك اين مطلب سعي كردند با توسل به شيوه هاي قهرآميز، تضاد و اختلاف نظرها را در سازمانهاي خود سركوب كنند. در حالي كه تحقيقات نشان داده است سازمانهايي كه در آنها تضاد كمتري وجود دارد، عموماً در محيطهاي رقابتي با شكست مواجه مي شوند چرا كه اعضاي چنين سازمانهايي آنقدر متجانس هستند كه براي سازگاري يا تطبيق خود با شرايط محيطي آمادگي كمي دارند و يا چنان از وضع موجود راضي هستند كه تصور مي كنند نيازي به بهبود وضع موجود ندارند .
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته (مدیریت تعارض در سازمان ها)”