سایر

پاورپوینت شرایط زوج در اجرای قانون اهدائ جنین به زوجین نابارور

دانلود پاورپوینت با موضوع شرایط زوج در اجرای قانون اهدائ جنین به زوجین نابارور،
در قالب ppt و در 20 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
قانون نحوه اهداء جنین به زوجین نابارور
‌قانون فوق مشتمل بر پنج ماده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و نهم تیرماه‌ هزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۸۲ به‌ تأیید شورای نگهبان رسیده است.
ماده ۱ – به موجب این قانون کلیه مراکز تخصصی درمان ناباروری ذی‌صلاح مجاز ‌خواهند بود با رعایت ضوابط شرعی و شرایط مندرج در این قانون نسبت به انتقال‌ جنین‌های حاصله از تلقیح خارج از رحم زوج‌های قانونی و شرعی پس‌ از موافقت کتبی ‌زوجین صاحب جنین به رحم زنانی که پس از ازدواج و انجام اقدامات پزشکی ناباروری آن‌ها (‌هر یک به تنهایی یا هر دو) به ‌اثبات رسیده اقدام نمایند.
ماده ۲ – تقاضای دریافت جنین اهدایی باید مشترکاً از طرف زن و شوهر تنظیم و‌ تسلیم دادگاه شود و دادگاه در صورت احراز شرایط ذیل مجوز دریافت جنین را صادر ‌می‌کند:‌
الف – زوجین بنا به گواهی معتبر پزشکی امکان بچه‌دار شدن نداشته باشند و زوجه ‌استعداد دریافت جنین را داشته باشد.
ب – زوجین دارای صلاحیت اخلاقی باشند.
ج – هیچ‌ یک از زوجین محجور نباشند.
د – هیچ‌ یک از زوجین مبتلا به بیماریهای صعب‌العلاج نباشند.
هـ- هیچ‌ یک از زوجین معتاد به مواد مخدر نباشند.
و – زوجین بایستی تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.
ماده ۳ – وظایف و تکالیف زوجین اهداء گیرنده جنین و طفل متولد شده از لحاظ ‌نگهداری و تربیت و نفقه و احترام نظیر وظایف و تکالیف اولاد و پدر و مادر است.
‌ماده ۴ – بررسی صلاحیت زوجین متقاضی در محاکم خانواده، خارج از نوبت و‌ بدون رعایت تشریفات آئین دادرسی مدنی صورت خواهد گرفت و عدم تأیید صلاحیت‌ زوجین قابل تجدیدنظر می‌باشد.
ماده ۵ – آئین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران‌ خواهد رسید.
آئین نامه اجرایی قانون نحوه اهدای جنین به زوجین ناباروراز هیات دولت جمهوری اسلامی ایران
فصل اول (تعاریف و کلیات)
ماده ۱- در این آئین نامه، واژه‏ها و اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار مى‏رود:
الف – قانون: منظور قانون نحوه اهدای جنین به زوجین نابارور – مصوب ۱۳۸۲ – است.
ب – جنین: نطفه حاصل از تلقیح خارج از رحمى زو‌ج‌هاى قانونی و شرعى است که از مرحله بارورى تا حداکثر پنج روز خواهد بود. این جنین مى‏تواند به دو صورت تازه و منجمد باشد.
پ – اهدای جنین: واگذارى داوطلبانه و رایگان یک یا چند جنین از زوج‌هاى واجد شرایط مقرر در قانون و این آئین نامه به مراکز مجاز تخصصى درمان نابارورى براى انتقال به زوج‌هاى متقاضى داراى شرایط مندرج در قانون.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت شرایط زوج در اجرای قانون اهدائ جنین به زوجین نابارور”