سایر

پاورپوینت مديريت خطر (ريسک)

دانلود پاورپوینت با موضوع مديريت خطر (ريسک)،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مديريت ريسک عبارت است از فرايندي که ازطريق آن يک سازمان يا سرمايه‌گذار با روشي بهينه در مقابل انواع ريسک ها از خود واکنش نشان مي دهد.
تعاريف
مخاطره – هر وضعيت واقعي يا بالقوه که مي تواند  باعث صدمه ، بيماري يا مرگ افراد ،آسيب ياتخريب يا از دست دادن تجهيزات ودارايي سازمان شود
ريسک – احتمال مخاطره يا عواقب بد ، احتمال قرار گرفتن در معرض آسيب
شدت – نتيجه قابل انتظار از لحاظ درجه صدمه ، آسيب به اموال ، و يا ديگر موارد مضري که مي تواند اتفاق بيفتد
احتمال -احتمال رخ دادن يک رويداد
وظايف مديريت ريسک:
1- برنامه ريزي امور ريسک و خطرات و زيان هايي که امکان دارد در يک سازمان رخ دهد
2- بررسي راههاي پيشگيري از وقوع حوادث و مقابله با خطرات و پيش آمدهايي را که ممکن است به وجود آيد بر عهده دارد.
3- به حداقل رساندن زيان هايي ناشي از حوادثي است که اتفاق افتاده است.
ضرورت هاي مديريت ريسك
در تمامِي اقدامات سازماني ، امكان تصميم گيري متعدد است
شرايط تصميم گيري در زمانها و مكانهاي مختلف ، متفاوت است
عواقب تصميم گيري در شرايط مختلف متفاوت است
وقايع آينده عمدتا غير قابل پيش بيني و عدم قطعيت قاعده عام است
درجه پيچيدگي سازمانها و ميزان تعامل آنها با محيط  ، با ميزان توجه به مديريت ريسك ارتباط مستقيم دارد
هميشه مي توان با اعمال مديريت علمي و تحليل ريسك احتمال ضرر و زيان به شركت را به حداقل رساند
جايگاه مديريت ريسک:
گروهي معتقدند که مدير ريسک بايد زير نظر مستقيم مديريت عامل يا يکي از اعضا هيئت مديره انجام وظيفه کند و گروهي معتقدند که وي مي تواند زير نظر معاونت مالي اداري تحت يک شاخه جداگانه به نام مديريت ريسک و بيمه کار کند.بنابراين جايگاه مديريت ريسک بسته به نوع فعاليت هر سازمان متفاوت است. در بعضي از سازمان ها کميته هاي مديريت ريسک تشکيل مي‌گردند.در بعضي ديگر از سازمان ها يک موقعيت سازماني جديد تحت عنوان مسئول ريسک هاي اصلي براي هماهنگي در عملکرد مديريت ريسک هاي سازمان بدون توجه به منشا آن درنظر گرفته شده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت مديريت خطر (ريسک)”