سایر

پاورپوینت الکتروکانورسیو تراپی (ECT) درمان افسردگی شدید و بیماری های روانی

دانلود پاورپوینت با موضوع الکتروکانورسیو تراپی (ECT) درمان افسردگی شدید و بیماری های روانی ،
در قالب ppt و در 24 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
ECT:
درواقع یک روش درمانی برای اختلالات خاص وجدی روانی میباشدکه اثران وابسته به اعمال یک شوک خفیف الکتریکی به مغز از طریق الکترودهایی است که روی پوست سر(عمدتا در ناحیه گیج گاهی)قرار میگیرند.در حین اعمال شوک فرد بیهوش است ودرمان در مدت کوتاهی انجام می شود
RECOVERYاز 5 تا 10 دقیقه به هوش میاید و برای بهبود کامل به اتاقدر نهایت پس از 30 تا 60 دقیقه بیمار حتی میتواند بیمارستان یا مرکز درمانی را ترک کند.
این روش به صورتهای سرپایی و بستری قابل اعمال است.
تاریخچه:محققان برای اولین بار در سال 1930  مواد شیمیایی ویژه ای را برای درمان برخی بیماریهای روانی به بیمارها تزریق کردند.
این مواد باعث ایجاد شوک (seizure) و تکان های شدید بدنی یا حالتی شبیه حمله بیماران صرعی می شد که در واقع ناشی از تغییرات بیولوژیکی در مغز بیماران بود و همین تغییرات باعث بهبود می شد.
با گذشت زمان شوک الکتریکی جای این مواد شیمیایی تزریقی را گرفت و در نهایت برای اولین بار در سال 1938ECT   توسط دو ایتالیایی به نامهای Bini و Cerletti معرفی گردید.
پس از این استفاده از   ECT به  سرعت  افزایش یافت تا اینکه در حدود سال 1950 داروهایی برای بیماریهای روانی مثل افسردگی ساخته شد و کم کم دارو درمانی  و روان درمانی جای  ECT را گرفت.
تا اینکه دوباره در سال 1980 به ECTتوجه شد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت الکتروکانورسیو تراپی (ECT) درمان افسردگی شدید و بیماری های روانی”