سایر

پاورپوینت نحوه گزارش نویسی

دانلود پاورپوینت با موضوع نحوه گزارش نویسی،
در قالب ppt و در 60 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:

کار عملی
نوع گزارش: گزارش رسمی بلند
ویژگی های گزارش:
Word1- فایل
2- حداقل در 2 صفحه
3- استفاده از یک جدول یا نمودار در متن گزارش
4- رعایت اصول نگارشی و نقطه گذاری
5- ارسال گزارش از طریق ای میل:
کار عملی
موضوع گزارش  (پیشنهادی):
1- لزوم یا عدم لزوم باز بودن کتابخانه در شیفت عصر
به
عنوان مسؤول کتابخانه در تاریخ 94/6/15 نامه ای به شماره 756/د/5 از طرف
معاون پژوهشی مرکز خود دریافت کرده اید مبنی بر باز بودن یا باز نبودن
کتابخانه در شیفت عصر
2- دلایل شرکت کردن یا نکردن در نمایشگاه بین المللی کتاب
واژه  «گزارش»
گزارش
در لغت به معنای تفسیر قضیه، شرح و تفصیل خبر یا کاری که انجام یافته
(فرهنگ
عمید)                                                                                                                     
– بیان و اظهار (فرهنگ معین)  
اصطلاح «گزارش»
گزارش در اصطلاح،
انتقال اطلاعات از فرد یا افرادی که آنها را می دانند و یا به طریق علمی به
دست آورده اند، به فرد یا گروهی که نمی دانند  و نیازمند اطلاعات مزبور
برای اتخاذ تصمیم تا انجام یک کار هستند، است.
تعریف «گزارش نویسی»

گزارش نویسی عبارت است از به تحریر در آوردن اخبار، اطلاعات، حقایق، علل
مسائل و رویدادها، تجزیه و تحلیل منطقی و متوالی آنها، برای رسیدن به راه
حل صحیح که همراه با اختصار و روشنی تدوین شده و بر دو اصل «ساده نویسی» و
«سالم نویسی» استوار باشد.
– در واقع گزارش نویسی، فنی است که با آگاهی
از آن فن، مطالب هر موضوعی را می توان طوری طبقه بندی کرد و نظم بخشید که
هدف مورد نظر را در کوتاه ترین زمان و با ساده ترین کلام به دست آورد.
هدف  «گزارش نویسی»
فایده
و هدف از نوشتن گزارش، رساندن پیام خود به خواننده با سرعت و صحت و روشنی
است و مهم این است که نویسنده گزارش، قادر باشد تصویری روشن از فکر و هدف
خود را در ذهن خواننده ترسیم نماید.
تأثیر گذاشتن بر مخاطب
کاربرد «گزارش نویسی»
کاربرد
گزارش نویسی در سازمان به عنوان ابزار مدیریت در جهت انجام وظایف مدیران و
گردش کار مطلوب در سازمان و ایجاد ارتباطات رسمی سازمان می باشد. که عمده
کارایی آن عبارت است از:
برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگی
اطلاع از اجرای صحیح دستور (کنترل)
آگاهی از وظایف واحدها (هدایت)
آگاهی از پیشرفت کار (رهبری)
آگاهی از روشهای انجام کار
آگاهی از کمال یا نقص فرامین
اطلاع از مشکلات (کنترل)
ارزیابی توانمندی های مجموعه تحت سرپرستی

دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نحوه گزارش نویسی”