سایر

پاورپوینت پاسخ فرکانسی سیستم نانویی در محدوده تراهرتز

دانلود پاورپوینت با موضوع پاسخ فرکانسی سیستم نانویی در محدوده تراهرتز،
در قالب ppt و در 64 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
پاسخ فرکانسی سیستم نانویی در محدوده ی تراهرتز
امواج با طول موج چند تراهرتز نامرئی هستند. این امواج در انتهای طیف مادون قرمز قرار دارد که برای تشخیص مواد منفجره در فرودگاه‌ها و طراحی دارو برای سرطان پوست بسیار مفید هستند. اخیرا، برای اولین بار، محققان آزمایشگاه ملی لورنس در برکلی با همکاری همتایان خود در دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند دستگاهی از جنس گرافن بسازند که نسبتا به این امواج بسیار حساس بوده و در برابر آن پاسخ می‌دهند.
در این دستگاه از روبان‌های گرافنی استفاده شده است. با تغییر پهنای این روبان‌ها و تغییر مقدار بار موجود روی آنها می‌توان نوسانات الکترون را تحت کنترل در آورد. نام این نوسانات پلاسمون است که مشابه ایجاد رنگ روی شیشه‌ها است. پلاسمون، به امواج نور مرئی با فرکانس بالا روی نانوساختارهای فلزی سه بعدی اطلاق می‌شود. اندازه و شکل نانوذرات تعیین کننده فرکانس این نوسانات است. از آنجایی که گرافن ماده‌ای دو بعدی است و الکترون‌ها قادرند تنها در دو بعد به حرکت درآیند.
در گرافن دو بعدی، الکترون‌ها جرم اندکی داشته و در برابر میدان الکتریکی بسیار سریع پاسخ می‌دهند.
فرکانس پلاسمون، نوسانات این الکترون‌ها، به‌سرعت حرکت الکترون‌ها و بازگشت آنها به‌جای اولیه بستگی دارد. زمانی که یک پرتو با فرکانس مشابه مورد استفاده قرار گیرد، برانگیختگی رزونانسی اتفاق افتاده و افزایش قابل ملاحظه‌ای در قدرت نوسانات مشاهده می‌شود. از آنجایی که فرکانس این نوسان توسط پهنای روبان مشخص می‌شود، با تغییر این پهنا می‌توان سیستم را به‌نحوی تنظیم کرد که فرکانس‌های مشخصی را جذب کند
محدوده تراهرتزی:
امواج تراهرتز شامل پروتون ها که دارای انرژی کمی هستند باعث آسیب های همراه با یونیزاسیون رادیویی مانند امواج x_ray نخواهند شد چرا که برای بافت بیولوژیکی که بدن انسان را شامل میشود مضرنیستند.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت پاسخ فرکانسی سیستم نانویی در محدوده تراهرتز”