سایر

پاورپوینت نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها

دانلود پاورپوینت با موضوع نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها،
در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش، شامل :
فـهرست مطالب :
تاريخچه مشاركت     
انواع سبك رهبري     
مراحل بلوغ سازماني     
مديريت كيفيت فراگير     
چهار اصل مهم در مديريت كيفيت فراگير     
نتايج حاصل از استقرار مديريت كيفيت فراگير     
مهارتهاي مورد نيازجهت استقرار مديريت مشاركت جو     
هفت اصل اساسي بهبود كيفيت     
اصول چهارده گانه دمينگ     
تعريف مشاركت     
تعريف مديريت مشاركتي     
پيش نيازهاي مشاركت     
عوامل بازدارنده مديريت مشاركتي     
پي آمدهاي مشاركت     
نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها     
لزوم استقرار نظام پيشنهادها     
اهداف نظام پيشنهادها     
زمينه هاي ارائه پيشنهاد در سازمانها     
ويژگيهاي نظام پيشنهادهاي موفق     
ويژگيهاي يك پيشنهاد خوب    
نتايج مورد انتظار از پيشنهادها    
مشكلات موجود در نظام پيشنهادها    
موانع كارايي و اثربخشي نظام پيشنهادها    
موارد غير قابل قبول در نظام پيشنهادها    
مشكلات موجود در كارشناسي پيشنهادها    
شاخصهاي ارزيابي عملكرد نظام پيشنهادها    
مراحل حل مشكل سازماني    
نكات قابل توجه پس از استقرارنظام پيشنهادها    
گزارش آماري و درصد مشاركت در آموزش و پرورش      
تفاوت اصلي نظام پيشنهادها در بخش دولتي با بخش خصوصي     
مراجع    

بخشی از متن پاورپوینت:
تاريخچه مشاركت
1 ـ تاريخ بشر آغاز نظام مشاركتي را به نظام مردم سالار يونان باستان و تا حدودي روم باستان نسبت مي‌دهد كه كنسول يا نمايندگان مردم در مجلس سنا به صورت فردي يا گروهي پيشنهادهايي را براي اداره حكومت ارائه داده و پس از بررسي و شور به تصميم‌گيري گروهي مي‌پرداختند.
2 ـ در سال 1867 (آلفرد كروپ) در كارخانه فولادسازي كروپ، اولين قدم را در راستاي تشويق كاركنان جهت ارائه پيشنهاد برداشت و ايده‌پردازي و نوآوري را در شرح وظايف كارگران قرار داد.
3 ـ در سال 1880 در انگلستان و در كارخانه كشتي‌سازي (ويليام دني و برادران) برنامه تشويق كارگران در مقابل ارائه پيشنهاد پياده شد.
4 ـ در اوايل قرن بيستم نظام پشنهادها در صنايع آمريكا آغاز و به سرعت گسترش يافت كه تأكيد آنها بر پاداشهاي مالي بود و كمتر به انگيزه‌هاي دروني توجه داشتند.
5 ـ پس از جنگ جهاني دوم ، مسئولين اجرايي ژاپن در هنگام بازديد خود از آمريكا با اين شيوه آشنا شده و آن را به ژاپن انتقال دادند. اما اين سرايت بسيار هوشمندانه بود زيرا ژاپني‌ها بر عكس آمريكاييها به جاي تأكيد بر انگيزه‌هاي مادي صرف به انگيزه دروني و معنوي در ارائه پيشنهاد اولويت دادند. (ماتسوشيتا، 1985، 6 ميليون، رتبه اول ، يك نفر با 17000 پيشنهاد)
6 ـ تاريخ درخشان اسلام نيز شاهد مشاركت‌پذيري و مشورت خواهي امامان بزرگوار و پيامبر اكرم (ص) در زمينه‌هاي مختلف است كه مهمترين آن پيشنهاد حفر خندق توسط سلمان فارسي در جنگ خندق مي‌باشد كه به نام روز پيشنهاد در ايران پيشنهاد شده است.
7 ـ نظام پيشنهادها در ايران از سال 1365 و دركارخانه رادياتورسازي ايران آغاز گرديد و به سرعت در كارخانه‌هاي وابسته به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ، بنياد مستضعفان و صنايع ملي ايران گسترش يافت كه از جمله مي‌توان به شركت‌هاي نورد و توليد قطعات فولادي، آكام فلز، سوليران ، نورد آلومينيوم اراك و كنتورسازي اشاره نمود.
شركت ايران خودرو در سال 1370 نظام پيشنهادها را آغاز نمود ، شركت ملي صنايع پتروشيمي 1375، شركت سايپا 1375، دانشگاه فردوسي 1379 و به تدريج در اكثريت صنايع و سازمانهاي دولتي و خصوصي گسترش يافت.
8 ـ در حال حاضر نظام پيشنهادها در اكثر سازمانها و شركتهاي معتبر جهاني و ايراني با استفاده از فناوري اطلاعات فعاليت مي‌نمايد، مانند شركت ايران خودرو كه با نصب ايستگاههاي متعدد دريافت پيشنهاد در سالنهاي شركت، ساليانه بالغ بر يكصد هزار پيشنهاد دريافت نموده و در مدت كمتر از يك هفته به آن رسيدگي مي‌نمايد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها”