دانلود پاورپوینت با موضوع فرهنگ سازمانی،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
بـراي مـوفق شـــدن ديگــر كافــي نيـست از يـك دانشگاه خوب فـارغ التحصيل شـد و داراي بهــره هوشي يا IQ ) ) بالا بود ، بلكه عــلاوه بـر آنهـا بايـد بـه خـوبـي توانايـي شنـاخت كارآيي هاي خـود و ديگران را داشت ؛ به عبـــارت ديگر ، بايد داراي هـوش عاطفي( ( Emotional Intelligence سرشار بود .
رويارويي سازمانها با شرايط تازه
سازمانها هر روز در معرض تحول و دگرگوني و لاجرم سازگاري با وضع حاكم خواهند بود . آنها براي مقابله ناچارند از وضع موجود به وضع مطلوب گذر كنند .
اين گذر در مواضع زير اجنتاب ناپذير است .
فرهنگ چيست ؟
ـ كليه كوششهايي كه اعضاء يك جامعه براي انطباق خود با هنجارهاي محيط اعم از طبيعي يا اجتماعي مي كنند.
ساموئل كنيگ
ـ الگويي از پيش فرضهاي اساسي كه گروهي ويژه در راه دستيابي به يكپارچگي و انسجام ، آفرينش و كشف پديده ها ايجاد كرده اند .
ـ تركيب همه چيزهايي كه مردم برايشان بالاترين ارزشها را قائلند .
ـ مجموعه اي از دانسته ها و آموخته ها ، اعم از مكتسبات علمي و اوهام و خرافات و سنتها و قواعد و رسوم و مانند آنها.
ـ در اصطلاح علماء جامعه شناسي و مردم شناسي ؛ به محيط خودساخته بشر اطلاق مي شود كه از مجموعه علم و دانش و معتقدات مذهبي ، سنن ديرينه ، عادات و رسـوم ، هنر و قانون معمول در يك جامعه تشكيل شده و حاكم بر اعمال و رفتار افراد آن جامعه مي باشد .
در نهايت :
مجموعه اي از رفتارهاي آموختني ، باورها ، عادات و سنن كه مشترك ميان گروههي از افراد است و به گونه اي متوالي توسط ديگران كه به آن جامعه وارد مي شوند آموخته و به كار گرفته مي شوند.