سایر

پاورپوینت كليات فلسفه اسلامی

دانلود پاورپوینت با موضوع كليات فلسفه اسلامی،
در قالب ppt و در 191 اسلاید، قابل ویرایش، شامل :
فهرست مطالب :
مروري بر تاريخ علم فلسفه
واژه شناسي فلسفه
تقسیم فلسفه
رابطه علم و فلسفه
موافقان و مخالفان فلسفه و فلسفيدن
مكاتب فلسفه اسلامي (مشاء/اشراق/حكمت متعاليه)
آشنايي با برخي فصول فلسفه اسلامي (اصالت وجود و ماهيت/ وجود ذهني/وجوب و امكان/ حدوث و قدم/مباحث نفس و خداشناسي)
آثار معارف اسلامي بر فلسفه اسلامي
بخشی از متن پاورپوینت:
آغاز تفکر فلسفی(مصباح، آموزش فلسفه؛ ج 1، ص 25)
تاريخ تفكر بشر به همراه آفرينش انسان تا فراسوي تاريخ پيش مي‏رود. هر گاه انساني مي‏زيسته، فكر و انديشه را به عنوان يك ويژگي جدايي ناپذير با خود داشته، و هر جا انساني گام نهاده تعقّل و تفكر را با خود برده است.
از انديشه‏هاي نانوشته‌ي بشر، اطلاعات متقن و دقيقي در دست نيست جز آنچه ديرينه شناسان بر اساس آثاري كه از حفّاريها به دست آمده است ‏حدس مي‏زنند. اما انديشه‏هاي مكتوب، بسي از اين قافله، عقب مانده و طبعاً تا زمان اختراع خط، به تأخير افتاده است.
در ميان انواع انديشه‏هاي بشري آنچه مربوط به شناخت هستي و آغاز و انجام آن است در آغاز، توأم با اعتقادات مذهبي بوده است و از اين­روي مي‏توان گفت: قديمترين افكار فلسفي را بايد از ميان افكار مذهبي شرقي جستجو كرد.
مورّخين فلسفه معتقدند كه كهن‌ترين مجموعه‏هايي كه صرفاً جنبه فلسفي داشته يا جنبه فلسفي آنها غالب بوده مربوط به حكماي يونان است كه در حدود شش قرن قبل از ميلاد مي‏زيسته‏اند. و از دانشمنداني ياد مي‏كنند كه در آن عصر براي شناخت هستي و آغاز و انجام جهان تلاش مي‏كرده‏اند و براي تفسير پيدايش و تحول موجودات، نظريات مختلف و احياناً متناقضي ابراز مي‏داشته‏اند. و در عين حال، پنهان نمي‏دارند كه انديشه‏هاي ايشان كما بيش متأثر از عقايد مذهبي و فرهنگهاي شرقي بوده است.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت كليات فلسفه اسلامی”