سایر

پاورپوینت تکنیک های ایمنی آنالیز درخت خطا (FTA)

دانلود پاورپوینت با موضوع تکنیک های ایمنی آنالیز درخت خطا (FTA)،
در قالب ppt و در 12  اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
آنالیز درخت خطا FTA (Fault Tree Analysis) برای اولین بار در سالهای 62-1961 در آزمایشگاههای تلفن بل بوجود آمد و سپس توسط واتسون جهت تعیین و بهبود قابلیت اطمینان سیستم کنترل موشکهای قاره پیما توسعه یافت .
امروزه تکنیک آنالیز درخت خطا بعنوان یکی از قویترین ابزارهای آنالیز فرآیند ایمنی سیستم به ویژه در هنگام ارزیابی سیستمهای بسیار پیچیده و دقیق محسوب می شود . بدلیل استفاده از رویکرد قیاسی ( رسیدن از کل به جزء ) در این متد ، بسیاری از تجزیه و تحلیل گرهای ایمنی سیستم ، بکارگیری روش FTA  را در بررسی حالات احتمالی مختلف که می توانند منجر به بروز رویدادهای مطلوب یا نامطلوب در سطح سیستم شوند بسیار مفید می دانند .
FTA شامل ایجاد یک درخت خطا ، وارد نمودن احتمال خطای رویدادهای پایه ، توزیع احتمالات خطاها برای تعیین احتمال رویداد اصلی و تعیین مجموعه های برشی می باشد . یک مجموعه برشی ،گروهی از آغازگرها است که اگر همگی اتفاق بیافتند باعث وقوع رویداد اصلی می شوند . 
بدلیل انعطاف پذیریهای موجود در تکنیک FTA از این روش می توان در کلیه فازهای عمر سیستم منجمله مرحله طراحی استفاده کرد . FTA قادر است که نقصهای بالقوه در طی فاز طراحی را پیش بینی کرده و اصلاحات ضروری را مشخص سازد . از این روش همچنین می توان در طول فاز عملیاتی برای تعیین ماهیت رویدادهای مطلوب یا نامطلوب ناشی از فعالیت سیستم استفاده کرد . 
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تکنیک های ایمنی آنالیز درخت خطا (FTA)”