سایر

پاورپوینت راهنماي فعاليت در محيط يادگيري الکترونيکي

دانلود پاورپوینت با موضوع راهنماي فعاليت در محيط يادگيري الکترونيکي،
در قالب ppt و در 37 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
در سال‌هاي اخير، فناوري اطلاعات و ارتباطات در بسياري از حوزه‌هاي زندگي
بشري ورود پيدا کرده و آنها را دستخوش تغييرات شگرفي نموده است. قابليت
توسعه سريع، به اشتراک گذاري دانش و محتواي آموزشي با حداقل هزينه، استقلال
يادگيري از مکان و زمان و از همه مهمتر، محوريت يادگيرنده، از مختصات
توسعه و کاربري فناوري اطلاعات در آموزش است.
آموزش الکترونيکي يا به
تعبير جامع‌تر، يادگيري الکترونيکي (e-Learning) دامنه بسيار گسترده‌اي را
پوشش مي‌دهد. آموزش به کمک کامپيوتر (Computer aided training)، آموزش
مبتني بر کامپيوتر (Computer based training) و آموزش مبتني بر وب (Web
based training) همگي جزو آموزش‌هاي الکترونيکي محسوب مي‌شوند.
اما آنچه در اينجا مد نظر مي‌باشد، آموزش‌هايي است که در محيط گستره‌ي جهاني وب يا به اختصار، اينترنت ارائه مي‌شود.
دانشجو:
در يادگيري الکترونيکي، همانطور از نام آن پيداست محور اصلي يادگيرنده
است. انگيزه يادگيرنده موتور پويايي و کارآمدي دوره هاي مجازي است و به قول
معروف مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد. دانشجويان از طريق سيستم مديريت
يادگيري (LMS) مي‌توانند در فضاي مجازي با يکديگر و نيز با ساير دست
اندرکاران و شرکت کنندگان در يادگيري، تعامل برقرار نمايند.
استاد: نقش
هدايت و راهبري را عهده دار است. معمولاً محتواي آموزشي توسط استاد همان
درس طراحي و ارائه مي‌شود. در هر ترم، در خلال تعدادي کلاس آن لاين، استاد
به ارائه مطالبي فراتر از محتواي آموزشي پيشتر تهيه کرده، مي‌پردازد.
آموزشيار:
دستيار استاد است که در طول ترم  با دانشجويان ارتباط بيشتري دارد، سوالات
را پاسخ مي‌دهد، تکاليف را تصحيح مي‌کند و در کلاس هاي برخط حضور دارد.
پشتيبان:
فردي است که در مدت آموزش همواره پاسخگوي مشکلات فني و کاربري سيستم است.
همچنين همواره فرايند آموزش توسط اين رکن آموزش الکترونيکي پيگيري مي‌شود.
به عبارت ديگر اين فرد همواره حضور موثر يادگيرندگان را در فرايند يادگيري
پيگيري مي‌نمايد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت راهنماي فعاليت در محيط يادگيري الکترونيکي”