سایر

پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی مبحث اقلیم و معماری

دانلود پاورپوینت با موضوع تنظیم شرایط محیطی مبحث اقلیم و معماری،
در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تعیین اقلیم در یک ناحیه :
به میانگین شرایط آب و هوایی یک منطقه در یک بازه زمانی طولانی(ده سال و بیشتر)گفته می شود.
عوامل موثر بر اقلیم یک منطقه عبارتند از:
1-عرض جغرافیایی :هرچه عرض جغرافیایی(فاصله از خط استوا)یک ناحیه بیشتر باشد دما کاهش می یابد
2-ارتفاع از سطح دریا :هرچه ارتفاع آن از سطح دریا در منطقه ای بیشتر باشد ،دما کاهش می یابد 
3- میزان رطوبت هوا: رطوبت هوا هم نقش موثری در کنترل میزان نوسان درجه حرارت هوا دارد. هرچه رطوبت هوای یک ناحیه بیشتر باشد ،میزان نوسان درجه حرارت در آن ناحیه کمتر خواهد بود. هوای مرطوب به دلیل وجود ذرات بخار آب ،بهتر می تواند حرارت را در خود ذخیره کند.لذا در مناطق مرطوب اختلاف درجه حرارت درطی شبانه روز کمتر از نواحی با آب وهوای خشک است
تقسیم بندی اقلیمی در جهان :
در مورد تقسیم بندی اقلیمی نقاط مختلف جهان، روشهای گوناگونی پیشنهاد شده ،کوپن براساس رشد ونمو انواع نباتات، پنج نوع اقلیم در مقیاس جهانی معرفی کرده است که عبارتند از:
اقلیم بارانی استوایی : در این اقلیم فصل سرد وجود ندارد و معدل دمای هوا در سردترین ماه سال بیش از18 درجه سانتی گراد است. 
اقلیم گرم وخشک: در این مناطق، به دلیل آنکه میزان بارندگی سالانه  بخار آب مورد نیاز جهت رطوبت هوا را تامین نمی کند، هوا به طور کلی خشک است. 
اقلیم گرم-معتدل: معدل دمای هوای سردترین ماه سال در این مناطق بین 18 و3- درجه سانتی گراد ومعدل دمای هوا در گرمترین ماه سال بیش از 10 در جه سانتی گراد است. در این مناطق زمستان کوتاه است ولی ممکن است حدود یک ماه یا بیشتر زمین یخ بسته یا پوشیده از برف باشد. 
اقلیم سرد و برفی: در این افلیم معدل دمای هوا در گرمترین ماه سال بیش از 10 درجه ودر سردترین ماه سال کمتر از3- درجه سانتی گراد است. بارندگی در این مناطق معمولا’ به صورت برف است ودر طول چند ماه ازسال زمین پوشیده از برف ویخ است. 
اقلیم قطبی: در این اقلیم معدل دمای هوا در گرمترین ماه سال کمتر از 10 درجه سانتی گراد است. در این جا برخلاف اقلیم بارانی واستوایی فصل گرم وجود ندارد.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی مبحث اقلیم و معماری”