سایر

پاورپوینت احادیث اخلاقی امام حسن مجبتبی علیه السلام

دانلود پاورپوینت با موضوع احادیث اخلاقی امام حسن مجبتبی علیه السلام،
در قالب ppt و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
ما مسئول وعده هايمان هستيم
امام حسن مجتبي (عليه السلام) فرمود: «المسؤول حر حتي يعد، و مسترق المسؤول حتي ينجز؛ انسان تا وعده نداده، آزاد است، اما وقتي وعده مي دهد، زير بار مسئوليت مي رود و تا به وعده هايش عمل نکند، رها نخواهد شد». (1)
راه بنده خدا شدن، بي نياز شدن مسلمان و عادل محسوب شدن
امام حسن مجتبي (عليه السلام) فرمود:
ابن آدم! عف عن محارم الله تکن عابداً، و ارض بما قسم الله سبحانه لک تکن غنياً، واحسن جوار من جاورک تکن مسلماً، و صاحب النّاس بمثل ما تحب ان يصاحبوک به تکن عدلاً(2)
اي فرزند آدم! نسبت به محرمات الهي، عفيف و پاک دامن باش تا عابد و بنده خدا باشي. راضي باش بر آنچه خداوند سبحان برايت تقسيم و مقدر نموده است تا هميشه غني و بي نياز باشي. نسبت به همسايگان، دوستان و همنشينان خود نيکي و احسان نما تا مسلمان محسوب شوي. با افراد [ مختلف] آنچنان برخورد کن که انتظار داري ديگران همان گونه با تو برخورد کند.
زيرک ترين، احمق ترين و گرامي ترين اشخاص را بشناسيم
امام حسن مجتبي (عليه السلام) فرمود: «اکيس الکيس التقي، و احمق الحمق الفجور، الکريم هو التبرع قبل السؤال؛ زيرک ترين و هوشيارترين افراد، پرهيزکارترين فرد است. احمق و نادان ترين افراد، کسي است که تبه کار و اهل معصيت باشد. گرامي ترين و با شخصيت ترين افراد، کسي است که به نيازمندان پيش از اظهار نيازشان، کمک کند. (3)
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت احادیث اخلاقی امام حسن مجبتبی علیه السلام”