سایر

پاورپوینت جزوه جامع بازرگاني بين الملل ویژه دانشجویان و اساتید

دانلود پاورپوینت با موضوع جزوه جامع بازرگاني بين الملل ویژه دانشجویان و اساتید،
در قالب ppt و در 247 اسلاید، قابل ویرایش.
فهرست:
فصل اول : ديدگاها و نظريات بازرگاني بين الملل 
فصل دوم : جنبه هاي سياسي و نقش دولتها در تجارت بين الملل
فصل سوم : پيدايش تشكل هاي اقتصادي در جهان 
فصل چهارم : استراتژيهاي بازرگاني در عرصه جهاني
فصل پنجم : مديريت توليد و عمليات در قلمرو جهاني 
فصل ششم : نظام پولي و مالي بين الملل
فصل هفتم : بازار ارز و عمليات ارزي 
فصل هشتم : تراز پرداخت هاي خارجي 
فصل نهم : ورود موسسات بازرگاني به بازارهاي جهاني
بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
از ديدگاه طرفداران تجارت بين المللي گسترش مبادلات خارجي يك راهبرد توسعه اقتصادي محسوب مي شود كه در ادبيات بازرگاني بين المللي اين رويكرد را سياست برون گرا يا گسترش صادراتي ناميده اند.
نظريات تجارت بين المللي     ديدگاهها و نظريات
بنيانگذار مكتب اقتصاد كلاسيك يعني آدام اسميت نيز مبادلات تجاري بين ملت ها را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و با مطرح نمودن نظريه برتري مطلق و تقسيم كاربين المللي به كشورها توصيه نموده است . ديويد ريكاردو هم كه از شاگردان همين مكتب بشمار مي آيد با انجام مطالعات ارزنده خود نظريه برتري نسبي را ارايه كرد كه نسبت به تئوري اسميت فراگيرتر بوده است.
نظريه وفور عوامل توليد بوسيله هکتچرو اهلین ارائه گردید. پژوهشهاي اين دو اقتصادان نشان داد كه هنگامي كه عوامل اوليه توليد يك كالا در يك كشور فراوان باشد كشور مذكور در توليد اين كالا از مزيت برخوردار ميگردد . اين تئوري هم بعدها با انجام تحقيقات لئونتيف كامل تر شد. در دهه 1960 ريماندورنون تئوري سيكل عمر كالا يا گردش تكنولوژي در جهان را مطرح نمود.
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت جزوه جامع بازرگاني بين الملل ویژه دانشجویان و اساتید”