سایر

پاورپوینت گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمايش تحكيم (باربرداري)

دانلود پاورپوینت با موضوع گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمايش تحكيم (باربرداري)،
در قالب ppt و در 18 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
آزمايشگاه مكانيك خاك
مقدمه :
تحكيم روند نشست وابسته به زمان رس هاي اشباع در هنگام تحمل بار اضافي است.  در اين قسمت مي خواهيم روش انجام آزمايش تحكيم يك بعدي را در آزمايشگاه توضيح دهيم. روند آزمايش بسيار طولاني و وقت گير مي باشد. ضمنا نياز به درست كردن نمونه و صرف وقت براي آن نيز هست.
لذا با تدبير هوشمندانه مسئولين آزمايشگاه اين آزمايش به صورت تفكيك شده در بين گروه ها پخش گرديد.  بدين صورت كه هريك از گروه ها در يك روز يك مقدار بارگذاري و يا باربرداري را انجام دهد. لذا در طي يك هفته كليه آزمايش به اتمام رسيد و نتايج بر روي برد آزمايشگاه نصب گرديد.
از آنجا كه بين انجام آزمايش و نوشتن اين گزارش فاصله تقريبا زيادي افتاده است ، مطمئنا قصوراتي در نگارش آن به وجود آمده است كه با توجه به اينكه هدف از انجام آزمايش ها صرفا يادگيري نحوه ي آزمايش و انجام آنهاست ، اين اشكال قابل گذشت و اغماض جلوه مي كند. تا چه حد مورد قبول اساتيد محترم واقع شود!
آزمايشگاه مكانيك خاك
مقدمه :
آزمايش تحكيم داراي دو دستگاه براي انجام آزمايش است :
1- با حلقه متحرك
2- با حلقه ثابت
در اين دو نوع حلقه ، تفاوت در مقدار اصطكاك ايجاد شده بين محيط داخلي حلقه برنجي و محيط جانبي نمونه است. به طور كل مي توان گفت كه در غالب موارد ، اصطكاك جانبي در حدود 10% بار اعمال شده است.
در ادامه به نحوه انجام آزمايش خواهيم پرداخت. البته با توجه به اين كه گار اين گروه مربوط به باربرداري بوده است ، لذا در قسمت نتايج موارد مربوط به باربرداري خواهد آمد.
آزمايشگاه مكانيك خاك
آزمايش  تحكيم :
هدف :
بدست آوردن نمودارهاي تحكيم و از روي آنها ضريب تحكيم
وسايل مورد نياز :
دستگاه آزمايش تحكيم
وزنه براي بارگذاري
قالب براي ايجاد نمونه
كرنومتر ( زمان سنج)
خروجي آزمايش :
نمودارهاي مربوط به تحكيم
دانلود فایل

دانلود فایل”پاورپوینت گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمايش تحكيم (باربرداري)”