سایر

تحقیق ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي

دانلود تحقیق با موضوع ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي ،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست:
چكيده
مقدمه
روش هاي تدريس فعال
توضيح دادن در دبيرستان
نقشه‌ي مفهومي
سطوح مختلف يادگيري و طرح پرسش هاي استاندارد
ارائه تكليف دانش آموزي
آموزش شيمي به صورت انفرادي و گروهي
پيشنهاد
واژگان كليدي
فهرست منابع
 
بخشی از متن تحقیق:
آموزش شيمي به صورت انفرادي و گروهي
كار گروهي دانش آموزان در مدارس جهان امري مطلوب است. در سال 1979 جانسون پيشنهاد كرد كه يادگيري همياري مي تواند پيشرفت تحصيلي بيشتر را موجب شود. همچنين نظريه‌‌ي جامعه شناسي و شواهد كلاسي نيز نشان مي دهد كه در دانش كسب شده از طريق گروهي، تبادل معاني و توافق جاي آزمايش مطنقي و الگوسازي را مي‌گيرد.
اين سخن به اين معناست كه وقتي دانش اموزان به طور گروهي كار مي كنند بيشتر تمايل دارند تا به يك توافق گروهي برسند به جاي اينكه منطقي فكر كنند.
معلم شيمي به عنوان نمونه سعي مي كند كه با بحث كردن با دانش آموزان يك يادگيري معني دار را به وجود اورد. اين تعامل بين دانش آموزان نيز يك عامل مهم است كه بر يادگيري تأثير دارد. البته بهترين اندازه گروه براي بحث هاي گروهي جمع 3 يا4 نفره است. زيرا گروه هاي بزرگتر از كنترل معلم خارج مي شوند و بعضي از افراد در گروه همكاري لازم را انجام نمي دهند و منفعل مي مانند .
تجربه نشان مي دهد كه ميزان خطا و عدم درك مطلب و سئوال حتي در آزمون هايي كه ابتدا به صورت گروهي و سپس به صورت انفرادي انجام مي شود بسيار كمتر است.
چند پيشنهاد
رفتار پسنديده براي شاگردان لذت بخش و دلچسب است و به رشد قواي ذهني و عاطفي و اجتماعي او كمك مي كند. او را با رغبت تمام به مدرسه مي كشاند تا از هر فرصتي براي بروز خلاقيت و نوآوري استفاده كند. پس با خوشرويي و محبت به دانش آموز دلگرمي داده و هميشه مشوق و پشتيبان او باشيم.
پرسش هاي شفاهي مهارت هاي كلامي دانش آموز را تقويت مي كند، پس از آن غافل نشويم.
– معلم بايد تسلط كامل بر محتواي آموزشي داشته باشد، چون دانش آموز كاملاً اين موضوع را مي فهمد.
– با بيان مشكل بودن موضوعات تدريس حس اعتماد به نفس دانش آموز را پايان نياوريم.
از وسايل و ابزار كمك آموزشي مثل پروژكتورهاي اسلايد و نمايش فيلم و كارگاه IT به موقع و به جا استفاده كنيم.
آزمون هاي چهار گزينه اي خيلي در موفقيت دانش آموز موثر هستند، چون در دانش آموز انگيزه براي درس خواندن ايجاد مي كند و مي توانند وضعيت خودشان را بسنجند و بيشتر تلاش كنند.
از روش هاي تدريس فعال اطلاع كافي داشته باشيم و حتماً از آنها در امر تدريس استفاده كنيم.
كلاس درسمان را شاد نگه داريم.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي”