سایر

تحقیق ده محصول برتر فناوري نانو

دانلود تحقیق با موضوع ده محصول برتر فناوري نانو،
در قالب word و در 10 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
همگي شما كيسه‌هاي آب گرم را ديده‌ايد. بسته‌هاي گرم‌كننده‌ي بلوري چطور؟ همانهايي كه با نام تجاري آتروپات در ايران به فروش مي‌رسد؛ همان كيسه‌هايي كه با گذاشتن در آب گرم تا حدود يك روز گرما را در خود نگه مي‌دارد. ولي احتمالاً با باندهاي پودري آشنا نيستيد؛ باندهايي كه از پودرهاي خاص فشرده‌شده ساخته شده‌اند و معمولاً كابردهاي پزشكي و ورزشي دارند و تا دو روز گرما را در خود نگه مي‌دارند. همه‌ي اين موارد به كنار! تصور كنيد لايه‌اي به ضخامت دو ميلي‌متر در اختيار داشته باشيد كه توانايي نگه داشتن گرما را تا 20 روز در خود داشته باشد. در مارس 2004 (فروردين 1383)، شركتي آمريكايي چنين گرم‌كننده‌اي را با استفاده از فناوري نانو به بازار ارائه كرد. 
در اين محصول، از فناوريي موسوم به آئروژل استفاده شده است كه در مقايسه با مواد موجود از لحاظ زماني دوسه برابر بيشتر حرارت را در خود نگه مي‌دارد. جالب اينكه ضخامت اين لايه‌ها چيزي در حدود دو ميلي‌متر است. از اين محصول در توليد پوتينهاي نيروي ويژه‌ي ارتش آمريكا به صورت تجاري استفاده شده است. علاوه بر اين، برنده‌ي ماراتن قطب شمال در سال 2004 و تيم اسكي كانادا نيز از اين محصول استفاده كرده‌اند. قيمت هر جفت از اين پوتين‌ها 99/19 دلار (حدود 18 هزار تومان) است.
2. تشكهاي قابل شست‌وشو
در ماه اكتبر يكي از بزرگترين توليدكنندگان تشك در دنيا، تشكهاي عجيبي به بازار عرضه كرد. اين تشك از سه لايه ساخته شده است. همان‌طور كه در شكل هم مي‌بينيد، لايه‌ي رويي يك لايه‌ي زيپدار قابل شست‌وشو است كه در اكثر تشكهاي ساخت اين شركت هم وجود دارد و با قيمت 1400 دلار (يک ميليون و 260 هزار تومان) به فروش مي‌رسد. هنگام خواب، الياف شياردار موسوم به كولمكس (coolmax) در اين روكش عرق و رطوبت و… را دفع مي‌كند و موجب خشك شدن سريع پارچه پس از شست‌وشو مي شود. در لايه‌ي دوم، يك بافت نيمه‌تراوا قرار دارد كه مايعات و ذرات را به دام مي‌اندازد و سپس مي‌توان آنها را با شستن جدا كرد. لايه‌ي سوم، يك پارچه‌ي حوله‌اي با روكش تفلون است كه يك لايه‌ي محافظ اضافي ايجاد مي‌کند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ده محصول برتر فناوري نانو”