سایر

تحقیق مواد پلیمری

دانلود تحقیق با موضوع مواد پلیمری،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
ماهیچه ها، پروتئین ها، ژن ها و کروموزوم همه از پلیمر طبیعی ساخته شده اند. مواد پلیمری در قرن بیستم وارد زندگی بشر شده و زمینه ساز تحولات زیادی در پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی بشر شده‌اند. بشر با تلاش براي دستيابي به مواد جدید , با استفاده از مواد ألي (عمدتا هيدروكربن‌ها) موجود در طبيعت به توليد مواد مصنوعي نايل شد. اين مواد عمدتا شامل عنصر كربن , هیدروژن , اكسيژن, نیتروژن و گوگرد بوده و به نام مواد پليمري معروف هستند. مواد پلیمری خواص فيزيكي و مكانيكي نسبتا خوب و مفيدي دارند . آنها دارای وزن مخصوص پاييين و پايداري خوب در مقابل مواد شيميايي هستند.
مواد پلیمری و ساختار آن
پلیمرها موادی هستند که ساختمان مولکول آن‌ها از تعداد زیادی اجزا تکرار شونده تشکیل شده است. برای مثال می توانیم از مواد پلیمری پلی اتیلن نام ببریم . پلی اتیلن پرکاربردترین پلیمر ساخت بشر است که از گاز اتیلن ساخته می‌شود. بنابراین مولکول پلی‌اتیلن از تکرار واحدهای اتیلن تشکیل شده است. با چسبیدن مولکول‌های اتیلن به یکدیگر پلی‌اتیلن حاصل می‌شود. همچنین از بهم چسبیدن مولکولهای پلی پروپیلن به یکدیگر مولکول پلی پروپیلن بوجود می آید.
منومر چیست؟
مونومر در اصطلاح به واحدهای تشکیل دهنده پلیمرها  می‌گویند. مونو یعنی “یک” و مر یعنی “جز” ؛ پس مونومرها اجزا تک جزئی تشکیل دهنده پلیمرها می‌باشند. به عمل چسباندن مولکول‌های مونومرها به هم و تشکیل پلیمر فرایند پلیمریزاسیون می‌گویند. در واحدهای پتروشیمی تولید کننده پلیمرها، فرایند پلیمریزاسیون انجام می‌شود و طی آن پلیمرها از مونومرها تشکیل می‌شوند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مواد پلیمری”