سایر

تحقیق مواد به كار رفته در روش سل ژن

دانلود تحقیق با موضوع مواد به كار رفته در روش سل ژن،
در قالب word و در 18 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تيتانيوم تترا ايزوپروكسايد : 
اين تركيب با فرمول شيميايي   شفاف، با ويسكوزيته 2.11cp، وزن مولكولي 284.25 g/h و چگالي بين 0.965 تا 0.967 kg/L مي باشد. اين تركيب با خلوص بالا و جهت كار آزمايشگاهي از شركت Merck تهيه شد. در برخي مقالات بجاي اين تركيب از تيتانيوم دي ايزو پرو پوكسايد استفاده شده است. [p . 6,5] كه نوع اين تركيب تنها در انتخاب نوع حلال دخالت دارد، و با توجه به اينكه نتيجه نهايي يكسان است، ما تركيب تترا را انتخاب كرديم كه قيمت آن مناسب تر و تهيه آن راحتتر بود. 
1-2 زيركونيوم ان پروپوكسايد  
اين تركيب با فرمول شيميايي   با ويسكوزيته بالا، چگالي 1044kg/lit و جرم اتمي نسبي 327.5729 gmol با درصد وزني 70% در ران پروپانول  حل شده است. شركت Aldrich آنرا جهت استفاده در مراكز تحقيق و توسعه، منتشر نموده است. اين تركيب در مجاورت با هوا بسرعت لخته شده و خواص اساسي خود را از دست مي دهد. بنابراين بدقت خاصي در حين كار با آن نياز است. 
1 – 3 – اسيتل استون 
حلالي بسيار مفيد و پركاربرد با فرمول شيميايي   مي باشد. نام خلاصه آن acach مي باشد و شركت Aldrich  با خلوص 99+% در اختيار ما قرار دارد. اين حلال جلوي تشيكل زود هنگام ژل را گرفته و به هم خوردن محلول كمك مي كند. البته نوع حلال مورد استفاده بستگي به نوع الكوكسيد فلزي انتخاب شده دارد. ايزوپروپانول  نيز از حلالهايي است كه در اين فرآيند مورد استفاده قرار مي گيرد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مواد به كار رفته در روش سل ژن”