سایر

تحقیق كيك زرد

دانلود تحقیق با موضوع كيك زرد،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
كيك زرد اولين قدم به سوي اورانيوم غني شده است. هر چند راه زيادي تا تبديل شدن به يك سلاح هسته‌اي در پيش رو دارد. اين پودر قبل از اين كه غني شود بايد به  گاز هگزا فلورايد اورانيوم (UF6) تبديل شود. پروسه‌اي كه نوعي اورانيوم مورد استفاده در نيروگاه‌هاي هسته‌اي بمب اتمي ايجاد مي‌كند. 
كيك زرد به هيچ عنوان كالاي كميابي به شمار نمي‌رود. توليد جهاني آن در حال حاضر نزديك به 64000 تن در سال است و جاي هيچ ترديدي نيست كه بسياري از كشورها همچون كشورهاي آسياي ميانه مانند قزاقستان در حال گسترش صنايع معدن اورانيوم هستند. 
رقابت بازار در توليد كيك زرد، قيمت آن را تا حدي تحت تأثير قرار داده است. در حال حاضر يك پوند كيك زرد 95/10 دلار قيمت‌گذاري مي‌شود. كانادا بزرگترين توليدكننده اورانيوم است. 
تهيه كيك زرد به اين صورت است كه سنگ معدن اورانيوم استخراج شده را آسياب و آن را به صورت پودر در مي‌آورند. سپس به اين پودر، اسيد سولفوريك اضافه مي‌كنند، پس از آن طي فرآيند شيميايي خاصي، اكسيد اورانيوم موجود در پودر اورانيوم با اسيد سولفوريك تركيب مي‌شود و تبديل به سولفات اورانيل مي‌شود. به اين سولفات اورانيل، حلال‌هاي مخصوصي اضافه مي‌كنند تا سرانجام آن را به ماده‌اي جامد به هم پيوسته به نام كيك زرد (Yellow Cake) تبديل شود. اين محصول نهايي يك پودر خشن اكسيد شده است كه گاهي اوقات رنگ زردي دارد، اما به رنگ‌هاي قرمز و خاكستري نيز ديده مي‌شود كه رنگ آن به نوع و مقدار ناخالصي‌هاي آن بستگي دارد. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق كيك زرد”