پزشکی

تحقیق ماهيت جهان ميکروبي

دانلود تحقیق با موضوع ماهيت جهان ميکروبي،
در قالب word و در 21 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
آغازیان 
آغازیان گروه بزرگ و متنوعی از موجودات تک یاخته ای اولیه هستند که دیگر سلسله های یوکاریوتی از آنها مشتق شده اند.
مفاهیم کلیدی:
1. سلسله آغازیان: در میان موجودات یوکاریوتی،این گروه از نظر فیلوژنتیکی سلسله ی بسیار شگفت انگیزی است.این سلسله،مرکب از یوکاریوتهایی است که جانور،گیاه یا قارچ نیستند.اکثر آغازیان تک یاخته ای هستند ولی در تعداد زیادی از شاخه ها ،پریاخته ها نیز به چشم می خورند.
2.کلروپلاست:کلروپلاست احتمالاً از سیانوباکترها منشأ گرفته و با گروه های مختلف آغازیان مستقلاً همزیست شده است.
3.تکامل پریاخته ای:تنوع عظیم آغازیان را می توان با پریاخته ای شدن گروهای مختلف آغازیان توضیح داد که به دفعات روی داده است.با بررسی پیشینه سه سلسله بزرگ پریاخته ای(گیاهان،جانوران،قارچها)می توان اجداد آغازی آنها را شناخت.
احتمالا مهم ترین عبارتی که درباره سلسله آغازیان می توان گفت این است که آغازیان گروهی ساختگی هستند.برای سهولت کار،همه موجودات یوکارتی تک یاخته ای بر حسب نوع دراین سلسله گروه بندی شده اند.این گروه بندی،اعضای بسیار متفاوت از یکدیگر را که فقط ارتباط اندکی با هم دارند گرد هم آورده است.قرار دادن آغازیان در’سلسله ای واحد’نشان دهنده روابط تکاملی آنها نیست.ولی در مقابل،طبقه بندی جانوران،گیاهان،قارچها،یوباکتریها،وآرکاباکتریها با توجه به روابط تکاملی آنها صورت گرفته است.به جز در موارد نادر،شاخه های مختلف آغازیان روابط بسیار دوری با یکدیگر دارند.
به تعبیری می توان گفت که قراردادن همه آغازیان در یک سلسله،نشان دهنده کمبود آگاهی ما درباره چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر است- با پیشرفت دانش در این زمینه،این خلأ اطلاعاتی به سرعت رو به کاهش است. در میان همه گروه های جانداری که توسط زیست شناسان مطالعه شده اند ،در حال حاضر دانش ما درباره آغازیان احتمالاً پویاترین جریان مطالعاتی به شمار می رود.راجع به چگونگی طبقه بندی آغازیان،حتی در میان افراد خبره،اتفاق نظر اندکی وجود دارد.هنوز توافق حاصل نشده است که آغازیان سلسلسه ای واحد هستند یا متنوع یا اینکه بهتر است آنها را در چند سلسلسه متفاوت در ردیف حیوانات،گیاهان و قارچها قرار داد.
سلسله آغازیان از سال 1696،طبقه بندی پنج سلسله ای ویتاکر مورد قبول همگان است.در سالهای اخیر با جدا شدن آرکاباکتریها از سلسه ی مونرا،ششمین سلسلسه به این طبقه بندی اضافه شد.هنوز عقیده اکثریت آن است که آغازیان در گروهی متنوع و غیر یکپارچه قرار دارند.ولی باید توجه داشت که شناخت بهتر زیست شناسان از ارتباطات تکاملی اعضای سلسله ی آغازیان  هر روز سریع تر از دیروز  است.ارتباطات پیش از این نیز به این موضوع کمک می کنند.به نظر می رسد در چند سال آینده،نظم روشن کننده تری جایگزین سلسله ی قدیمی آغازیان بشود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق ماهيت جهان ميکروبي”