پزشکی

تحقیق التهاب ریوی

دانلود تحقیق با موضوع التهاب ریوی،
در قالب word و در 22 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
وضعیت بدن و متابولیسم بیماری
متابولیسم بیماری از قبیل بیماری قند و ازدیاد ترشح معده مستقیماً با مقدار اضافه وزن و کربوهیدراتها و پروتئین ها و مواد معدنی در کاهش یا افزایش وزن و تغییر در وضعیت بدن موثر است.
چاقی در جهان رو به افزایش است. این روند در برخی از کشورها دیده می شود.
روی هم رفته شیوع چاقی در سالمندان در سال 2000   2/8 % جمعیت آنها بوده است. از سال 1960 شیوع چاقی در هر سن و جنسی در آمریکا رو به افزایش است شیوع چاقی در کهنسالان در آمریکا 5/30% است و تقریباً33% از زنان و 28% از مردان بالغ چاق هستند.
شیوع چاقی در زنان آفریقایی و آمریکایی (50% ) در مقایسه با زنان اسپانیایی   ( 40% ) و زنان آسیایی ( 30 % ) بیشتر است. شخصی که چاق است بویژه کسانی با بالاتنه چاق و یا همان چاقی شکمی بیشتر در معرض ظهور        بیماری های ریوی و تنگی عروق قلب هستند. درست مانند بیماری دیابت در ایالت متحده آمریکا حدود 60% از افراد 18 سال و بیشتر مبتلا به دیابت هستند    ( مرکز کنترل بیماری 2003 ).
تحقیقات موفق یک انجمن میان قشری وسیعی از اشخاص چاق ثابت کرد 2 نوع دیابت وجود دارد.
چاقی شکمی یکی از عوامل مهم ظهور مقاومت انسولین و کاهش گلوکز و دیابت نوع دوم است. تقریباً 85% از بیماران دیابت نوع دوم در قشر وسیعی را افراد چاق تشکیل می دادند پس از کنترل غده تیروئید، اساس ساز و کار و سرعت متابولیسم، بالا بودن یا پایین بودن مقدار تولید هورمون تیروئید به شکل تعادل انرژی منجر می شود.
پرکاری غده تیروئید باعث کاهش وزن و کم کاری تیروئید باعث اضافه وزن   می شود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق التهاب ریوی”