پزشکی

تحقیق یشگیری از آسیبهای ناشی از کار طولانی با کامپیوتر

دانلود تحقیق با موضوع یشگیری از آسیبهای ناشی از کار طولانی با کامپیوتر،
در قالب word و در 13  صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
چقدر می‌‌توانید با کیبورد تایپ کنید یا پشت کامپیوتر روی یک صندلی بنشینید ، قبل از اینکه به خودتان آسیب وارد کنید؟ خیلی از ماها ، مجبوریم به واسطه کار و شغلمان ساعتها و بدون وقفه ، بی‌حرکت بمانیم و در این فاصله فعالیتهای حرکتی ظریفی انجام دهیم ، ولی بدن ما برای این کار طراحی نشده است. شواهد نشان می‌دهند که وضعیتهای غیرطبیعی به مدت طولانی و حرکات تکراری با درد گردن ، دست و پا و پشت ، در ارتباط هستند. به چنین حالتهایی ‘نشانگان به کارگیری بیش از حد’ یا آسیب ناشی از استرس تکراری RSI ، گفته می‌شود.
RSI چیز کم‌اهمیتی نیست ، طبق آمار در آمریکا ، 34 درصد موارد غیبت از کار به خاطر آسیب یا بیماری ناشی از همین RSI است و سالانه خسارتی حدود 50 میلیارد دلار به صنایع به خاطر موارد غیبت ، کاهش بهره‌وری و هزینه‌های پزشکی وارد می‌کند.
آسیبی که RSI به بدن وارد می‌کند ، ناشی از دوچیز است : تغییرات ساختمانی الیاف عضلانی و کاهش جریان خون. اعصاب هم می‌توانند درگیر شوند ، بافتهای بی‌حرکت و التهاب احاطه‌کننده آنها ، می‌توانند عصب را طوری تحت فشار بگذارند که منجر به کرختی و بی‌حسی و حتی در موارد شدیدتر ضعف عضلانی شود.
کسانی که می‌خواهند شواهد این تحقیقات را ببینند به اینجا بروند ، در این مطالعه بیوپسیهایی(نمونه برداری از بافتهای بدن) ، از عضلات دست افراد سالم و مبتلا گرفته شد ، که نشان‌دهنده تغییرات ساختمانی در الیاف عضلانی و همبستگی میزان آسیب به بافتها با میزان بیماری بود. در مطالعه دیگری بیوپسیهای از عضلات گردن گرفته شد و کاهش جریان خون موضعی در افراد بیمار دیده شد ، هر اندازه جریان خون کاهش یافته بود ، درد هم بیشتر بود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق یشگیری از آسیبهای ناشی از کار طولانی با کامپیوتر”