پزشکی

تحقیق شبیه سازی انسان

دانلود تحقیق با موضوع شبیه سازی انسان،
در قالب word و در 12 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچة همانندسازي
سابقة همانندسازي به حدود 20 سال قبل بازمي‌گردد. در آن زمان، نخستين نوزاد آزمايشگاهي به دنيا آمد. روش باروري آزمايشگاهي شيوة جديدي را براي توليدمثل در اختيار محققان گذاشت.
متخصصان لقاح آزمايشگاهي (IVF) روش‌هاي تازه‌اي براي تكثير جنين يافتند. اين مطالعات زمينه‌ساز همانندسازي بود.
در جولاي 1997، گروهي از دانشمندان اسكاتلندي موفق به شبيه‌سازي نخستين پستاندار زنده شدند. گوسفندي به نام دالي با استفاده از روش انتقال هستة سلولي به دنيا آمد. دالي تمام مشخصه‌ها و توانمندي‌هاي ژنتيكي گوسفند اصلي را داشت.
دكتر محجوبي در اين‌باره معتقد است: «شايد در مورد نخستين موجود همانندسازي‌شده، هدف دانشمندان ارزيابي توانايي‌هاي تكنيكي بشر و قابليت سلول‌ها براي خلق يك جاندار كامل بود. نبايد از ياد برد كه اطلاعات دانشمندان در مورد موجودات همانندسازي‌شده ناقص است. اين‌كه گوسفند شبيه‌سازي‌شده در طول حيات خود چه تفاوتي با ساير حيوانات خواهد داشت، نياز به بررسي‌هاي بيشتري دارد.»
در اوت 2001، گاوي كه با استفاده از سلول‌هاي موجود در مايع مترشحه از غدد پستاني همانندسازي‌شده بود، در ژاپن زايمان كرد و نخستين گوساله از اين نوع را به دنيا آورد. گوسالة مذكور چهل كيلوگرم وزن داشت و به هنگام تولد كاملاً طبيعي به نظر مي‌رسيد. در همين ماه، در يك تجربة غيرعادي ديگر، نخستين بزي كه در كشور چين از طريق شبيه‌سازي سلول‌هاي يك بز بالغ به‌وجود آمده و زنده مانده بود، دو بزغاله به دنيا آورد. جالب آن‌كه پدر بزغاله‌ها نيز از شبيه‌سازي سلول‌هاي جنيني يك بز به‌وجود آمده بود. اين آزمايش ثابت كرد بزي كه از سلول‌هاي يك بز بالغ شبيه‌سازي شده مي‌تواند با بزي كه از سلول‌هاي يك جنين همانندسازي شده آميزش كند. در بهمن همان سال نيز دومين و سومين گوسالة شبيه‌سازي‌شده و نخستين دوقلو از اين نوع در كشور چين به دنيا آمدند. يكي از گوساله‌ها جان خود را از دست داد ولي وضعيت گوسالة دوم رضايت‌بخش اعلام شد.
در ديگر سوي جهان، دانشمندان تگزاسي دست به شبيه‌سازي يك گربة خانگي زدند و تا پايان سال 2002، اين تكنيك در اغلب گونه‌هاي حيواني آزموده شد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شبیه سازی انسان”