مهندسی برق و الکترونیک

تحقیق طراحی الکتریکی خطوط انتقال نیرو

دانلود تحقیق با موضوع طراحی الکتریکی خطوط انتقال نیرو ،
در قالب word و در 313 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
با گسترش رو به رشد شهرها، مراکز خدماتی، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف، دستیابی به انرژی الکتریکی پایدار و قابل اطمینان، بیش از پیش احساس می شود. برای تحقق این هدف لازم است نیروگاه ها و شبکه های انتقال و توزیع نیرو توسعه و گسترش یابند. با توجه به این که واحدهای نیروگاهی عموما از مراکز مصرف انرژی دور هستند، نقش خطوط انتقال نیرو بسیار کلیدی است.
گوناگونی آب و هوا، شرایط محیطی و محدودیت های مسیر انتقال، انتخاب و به کارگیری روش های مناسب برای طراحی و راه اندازی خطوط انتقال نیرو را حائز اهمیت می کند، به گونه ای که هر بی دقتی در طراحی این خطوط نتایج مخرب داشته است و هزینه سنگینی به صنعت برق وارد می کند.
اینک، ضرورت فراگیری نحوه طراحی خطوط انتقال نیرو برای دانشجویان و فعالان صنعت برق آشکار شده است، به گونه ای که امروزه در بخش های مختلف صنعت برق کشور تسلط به این مباحث از الزامات ورود فارغ التحصیلان رشته برق به این صنعت است. هدف از این فرادرس ارائه مباحثی از قبیل: طراحی الکتریکی، مکانیکی، نصب، بهره برداری و روش های اجرای خطوط هوایی انتقال نیرو است. همچنین گنجاندن مثال های مختلف برای یادگیری بهتر و انجام یک پروژه نهایی از دیگر ویژگی های این آموزش است
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق طراحی الکتریکی خطوط انتقال نیرو”