سایر

تحقیق بهداشت در محیط کار

دانلود تحقیق با موضوع بهداشت در محیط کار ،
در قالب word و در 16 صفحه، قابل ویرایش.
فهرست:
مقدمه
واحد بهداشت محيط و حرفه اي
بهداشت حرفه اي در محيط کار
بهداشت حرفه اي
تاريخچه کار
ارزش و اهميت کار
تاريخچه بهداشت شغلي
تعريف بهداشت حرفه اي
هدف بهداشت حرفه اي
برنامه هاي بهداشت حرفه اي
رئوس فعاليتهاي واحد بهداشت حرفه اي
منابع و ماخذ
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه:
انسان به عنوان گرامي ترين گوهر آفرينش داراي ويژگيهاي بسياري از نظر خلق و خو، احساسات، خواسته ها و نيازها مي باشد. که همين انسان با مسائل و مشکلات مختلفي روبرو است که بعضي از آنها مختص محيط کار است. 
امروزه در جوامع ژيشرفته، صاحبان صنايع، شعار ‘انسان سالم در محيط کار سالم’ را سرلوحه کار خويش قرار داده اند، چرا که نيروي انساني مهمترين سرمايه هر جامعه اي در دنياي صنعتي و مدرن امروز است. بهداشت روانيکارکنان در هر سازمان و موسسه اي از جمله مسائل مهمي است که بايد بدان توجه شود. مديران ابتدا بايد به نيروي انساني و تامين امکانات رفاهي، خواسته ها و نيازهاي آنان به عنوان عاملي براي افزايش کارايي و سطح بهره وري توجه کنند، تا به هدف اصلي خود که همانا افزايش توليد و سوددهي بالاست برسند. اين درحالي است که در هر سازمان دولتي و غير دولتي اين مهم از طريق روابط عمومي انجام مي پذيرد.
بهداشت رواني کارکنان در محيط کار يعني مقاومت در برابر ژيدايش ژريشانيهاي رواني و اختلالات رفتاري در کارکنان سازمان و سالم سازي فضاي رواني کار. با توجه به اين تعريف روابط عمومي ها بايد بر ايجاد تفاهم درون سازماني ميان کارکنان با يکديگر و مديران با کارکنان تاکيد کنند. در واقع بدون ايجاد فضايي سالم در درون سازمان و ساماندهي روابط انساني بين کارکنان، برقراري رابطه صحيح با خارج و مخاطبان در جامعه امکان پذير نخواهد بود.
روابط عمومي با تکيه بر علومي مانن روانشناسي و ارتباطات انساني سعي در بهبود روابط کارکنان و مديران نمايد. آنها بايد به درددلها،شکايات و نيازهاي کارکنان توجه نمايند، بطوريکه روابط عمومي را مامني براي بيان مشکلات خود بدانن و به آن به عنوان رابط خود با مديران ارشد اعتماد کنند.در يک سازمان سالم وظيفه مديران تنها توليد کالا و کسب سود نيست،بلکه آنها از طريق روابط عمومي با کارکنان خود ارتباط برقرار کرده و در جريان نيازهاي آنها قرار مي گيرند. و سعي در رفع آنها مي نمايند. چنانچه مديران به بهداشت کارکنان اهميت ندهند در بلند مدت باعث افزايش نارضايتي و کاهش کارايي آنها خواهد شد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق بهداشت در محیط کار”