مهندسی کشاورزی و زراعت

تحقیق مورچه‌ ها (مورچه‌هاي سياه آتشين)

دانلود تحقیق با موضوع مورچه‌ ها (مورچه‌هاي سياه آتشين) ،
در قالب word و در 28 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
تاريخچه:
مورچه‌هاي سياه آتشين وارده، به طور اتفاقي از آمريكاي جنوبي به صورت تغييرپذير وراد آلباما شده‌اند. اوّلين گزارش در سال 1918 داده شد. توزيع آن تاكنون منحصر به قسمتهايي از مي‌سي‌سي‌پي و آلياما شده است. 
مورچه هاي قرمز آتشين وارده از حدود سال 1930 وارد شده‌اند و بيشتر از 260 ميليون جريب زمين در نه منطقه جنوب شرقي آمريكا آلوده شده‌اند كه شامل بيشتر قسمتهاي فلوريدا، جورحيا، جنوب كارولينا، تينيس، آلباما، مي‌سي‌سي‌پي، آركانزاس، و تگزاس و اوكلاهوما مي‌باشد. 
اين‌گونه خيلي فراوان شده است. و وقتي زياد شده‌اند خيلي از مورچه‌هاي بومي را بيرون كرده‌اند. توانايي انتشار در غرب و باقي ماندن در آريزوناي جنوبي و در طول سواحل اقيانوس آرام تا واشنگتن وجود دارد. 
مورچه‌ها سرتاسر جهان روي مي‌دهند. مورچه‌هاي دروگر در غرب رود مي‌سي‌سي‌پي و جنوب وجود دارد. كه گونه‌هاي مشترك شامل مورچه‌ دروگر غربي
 Polyygomyrmex occidentalis، مورچه‌هاي قرمز دروگر p barduts ، مورچه‌هاي دروگر كاليفرنيا p. californicus و مورچه دروگر فلوريدايي p. badius مي باشد.
مورچه برندة برگ تگزاس در نيمه شرقي تگزاس  غرب مركزي لويسيانا رخ مي‌دهد. 
در شمال شرقي آمريكا مورچه‌هاي مزارع و مورچة پياده رو و مورچه‌هاي قرمز، و Alleg heney mound و گونه‌هاي مشتركي در مناطق چمنزار هستند. خيلي از گونه‌هاي مورچه‌ها در چمنزارها در منطقة آمريكا بومي شده‌اند. 
بيولوژي: 
كلني‌ مورچه‌هاي آتشين قرمز وارده شامل نوزادان و چندين نوع از بالغين هستند
1- نرهاي بالدار كه قابل شناسايي از ماده‌ها هستند  با سر كوچكتر 
2- ماده‌هاي قرمز متمايل به قهوه‌اي بالدار
3- كارگرها
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق مورچه‌ ها (مورچه‌هاي سياه آتشين)”