مهندسی کشاورزی و زراعت

تحقیق خارپوستان

دانلود تحقیق با موضوع خارپوستان،
در قالب word و در 20 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
خارپوستان تنها جانورانی هستند که دارای پنج قسمت اصلی در بدنشان می‌باشند آنها دارای پوسته سفید و سختی هستند که ممکن است روی آنها تیغه‌هایی باشد خارپوستان توسط صدها پای لوله مانند پر از مایع حرکت می‌کنند آنهایی که فقط در دریا زندگی می‌کنند شامل ستاره شکننده، ستاره دریایی، خارپوست دریایی و خیار دریایی می‌شوند بیشتر این جانوران در آبهای کم عمق زندگی می‌کنند اما ستاره‌های ظریف در عمق دریا زندگی می‌کنند.
در حدود ۶۵۰۰ گونه از خارپوستان وجود دارد و انها در دریاهای سراسر جهان پراکنده هستند ستاره‌های دریایی عموماً گوشتخوار هستند اما بعضی گونه‌ها از گیاهان کوچک و یا ریزه‌های غذا که در بستر دریا قرار دارند استفاده می‌کنند.
ستاره‌های ظریف دریایی به تعداد زیاد در بستر دریاها و تا عمق (۲۵۰۰) ۷۶۲۰ متری یافت می‌شوند ستاره ماهی معمولی اقیانوس اطلس می‌تواند پوسته صدف خوراکی را بشکافد شکم خود را از لای شکاف (۵۰/۱ اینچ)۵/۰ میلی متر در ان وارد کند و صدف درون آن را بخورد بیشتر گونه‌های ستاره ماهی‌ها دارای پنج دست هستند اما بعضی تا پنجاه دست هم دارند.
ستاره‌های دریایی معمولاً دارای پنج دست هستند (یا بیشتر ضریب ۵ تعداد دستهای آنها خواهد بود) ستاره دریایی از دستهایش برای بازکردن پوست صدف‌ها و حلزونها استفاده می‌کند.
خارپوستان ،جانوران دریایی بی مهره ،کف زی و دارای تقارن دوطرفی و یا اغلب تقارن پنج شعاعی هستند.
اندازه آنها چند میلیمتر تا 20متر تغیر میکند.این جانوران دارای سیستم جریان آب در بدن خود می باشد.اسکلت خارپوستان تکامل یافته و دارای صفحات آهکی است که در بعضی از اشکال حاوی خارهای انعطاف پذیر می باشد. پلیت ها یا صفحات در خارپوستان عبارتند از:
1-استرئوم داخلی2- صفحات کلسیت بلورین که بطور یکنواخت جهت یافتگی دارد3- سرانجام استرومای آلی یا خارجی.
صفحات معمولا دارای3 تا15 درصد کربنات منیزیم در ترکیب خود میباشد که این میزان توسط دمای آب محیط زیست آنها تغیر میکند.ساختمان میکروسکوپی صفحات آهکی با وجود حفره های قابل شناسایی در قطعات کوچک آن شناخته میشود.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق خارپوستان”