مهندسی کامپیوتر

تحقیق شبکه اترنت

دانلود تحقیق با موضوع شبکه اترنت ،
در قالب word و در 156 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
با ايجاد شبكه هاي ارتباطاتي اترنت 10 گيگابايتي، طراحان شبكه به دليل وجود محدوديت هاي فيزيكي مربوط به فيبرهاي نوري با مسايل و مشكلات جديدي روبرو شدند. به سبب افزايش نرخ تبادل اطلاعات (data) آثار و نتايجي مربوط به طبيعت فيزيكي فيبرهاي نوري از قبيل ايسپرسيون (تفرق) شامل اينتر مدال، تفرق كروماتيك يا پلاريزاسيون، مشكلاتي را بر سر راه طراحان بوجود آورده و اين مسايل به عنوان يكي از شاخص هاي قابل توجه در خطوط ارتباطي شبكه هاي نسبتاً دور 10 گيگايتي به هنگام طراحي مدارهاي الكترونيكي در نظر گرفته مي شوند. در اين مقاله در ابتدا به شرح دنياي فيبرهاي نوري پرداخته سپس به عنوان نمونه طرح يكي از شبكه هاي 10 گيگا بايتي را مورد بررسي قرار خواهيم داد.
Fiber 101
فيبر 101
بطور كلي فيبرهاي نوري به دو دسته كلي تقسيم مي شوند.
فيبرهاي مالتي مد و فيبرهاي تك مد Single mode ]فيبرهاي ساده و مركب[ لازم به ذكر است كه هر دو نوع فيبر بطور گسترده در شبكه هاي ارتباطاتي و خطوط ارسال ديتا كاربرد دارند و به نحو گسترده اي از آنها استفاده شده است.
اين دو نوع فيبر نوري از دهه 70 ميلادي بازار تجاري فيبرهاي نوري را قبضه كرده اند. اصولاً وجه تمايز اين فيبرها و به عبارتي علت نامگذاري اين خطوط بر اساس تعداد مدهاي قابل گذر و موجود در هسته اين فيبرها شكل گرفته است. درحقيقت مد Mode عبارتست از مسيري كه موج نوري از طريق آن (از درون فيبر) گذرمي كند. يك فيبر نوري مالتي مد امكان گذر و جابجايي چندين دسته نوري را بطور همزمان فراهم مي سازد در حاليكه از يك فيبر تك مد (Single) تنها يك دسته نور ميتواند عبور كند.
لايه فيزيكي، PHY
دوسيستم WHANPHY , LANPHY هر دو با PMO هاي موسوم مطابقت و همخواني داشته و همان مسافت ها را پشتيباني مي كنند. اين phy ها را مي  توان با توجه به زير لايه هاي رمز گذار فيزيكي متعلق به آنها (pcs) از يكديگر تفكيك نمود. (شكل 7). LANPHY 10 گيگا بيتي سيستمهاي موسوم گيگابيت را با سرعتي در حدود 10 برابر سرعتهاي فعلي و با هزينه بسيار كمتر پشتيباني مي كند.
چنين به نظر مي رسد كه در آينده LANPHY در سيستم هاي مختص نوري و از تمامي شبكه هاي WAN بكار گرفته شود. با اين وجود جهت همخواني سيستم فوق با شبكه هاي فعلي WAN شبك اترنت 10 گيگا بايتي WANPHY، شبكه هاي قديمي (Synchranous opr.cat Nework , Synchronow Digital (Hiezachy) SoNet/ SDH را به همراه شبكه هاي مخابراتي معمولي را پشيباني خواهد نمود.
WANPHY با  LANPHYبه دليل وجود SONEN / SDH ساده تر شده در زير لايه اينترفيسي  (WIS ) WN تفاوت دارد. از آنجائيكه سرعت خط STH STM- 64   /SONET OC- 794 در ميان درصدي از سرعت 10 گيگا بايت در ثانيه قرار دارد. به راحتي مي توان MAC را به شكلي طراحي نمود كه با يك LANPHY در سرعت 10 گيگا بيت بر ثانيه و WANPHY در سرعتي در حدود Gbps 29/9 همخواني داشته باشند. (شكل 9). در صفحه شماره 3 نگاه دقيقتري به WANPHYانداخته شده است. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق شبکه اترنت”