مهندسی کامپیوتر

تحقیق جستجوی پیشرفته در اینترنت

دانلود تحقیق با موضوع جستجوی پیشرفته در اینترنت،
در قالب word و در 29 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
كاربري كه وارد اينترنت مي شود با تنوع رنگارنگ و چشم گيري از سايت هاي متنوع روبرو مي شود و با هيجان و علاقه با موس خود بر لينكهاي جذاب اشاره مي كند تا سايت هاي جديدتر و جالب تر كشف كند…. اما اين طراح يا مدير سايت است كه با زحمت و هزينه آن را طراحي و برنامه نويسي كرده، بر اينترنت نصب نموده و حال مشتاقانه به انتظار نشسته تا كاربران و يا در واقع مشتريان احتمالي، با كليك هاي تصادفي خود وارد سايت او شوند.
اما دليلي ندارد كه اين انتظار بطور انفعالي و يا با توسل به دعا و نذر بگذرد، زيرا نكات و ريزه كاريهاي زيادي است كه به مديران وب سايت امكان آن را مي دهد در بازار پر رقيب اينترنت سايت خود را عرضه و ارتقاء دهند و پايه و زير بناي اعمال اين گونه ريزه كاريها، دانشي عميق و كارا از طرز جستجوي ماشين هاي جستجوگر كه ابزار اصلي هر كاربر اينترنت به مشار مي روند، است.
مباحثي عميق تر در باب جستجو در اينترنت
اگر چه مبحث جستجو در اينترنت از نظر مفهومي ساده به نظر مي رسد،‌ اما در عمل به وسعت و پيچيدگي شبكه اينترنت، مسائل و معضلات خاص خود را به همراه دارد. اگاهي از اين مسائل براي كساني كه به طور جدي خواهان استفاده از اينترنت هستند (يعني مثلا مي خواهند براي خود وب سايتي را – حقوقي يا حقيقي- نصب و از آن به عنوان يك ابزار قوي اطلاع رساني استفاده كنند) واقعا لازم است. امروزه ديگر فقط حضور داشتن در اينترنت و نصب يك وب سايت اطلاعات كافي نيست بلكه بايد سعي كرد به طور فعالانه مخاطبين و يا در حقيقت بازديدكنندگان بيشتري را به وب سايت خود جذب نمود. ارائه اطلاعات در اينترنت تنها زماني مفيد است كه كاربران و جستجوگران و محققان اينترنت از وجود اين اطلاعات، اگاه، و حاضر باشند وقت و منابع كامپيوتري خود را صرف بازديد از وب سايت حاوي آن اطلاعات نمايند. روشهاي گوناگون ارتقاء وب سايت در شبكه اينترنت مساله اي است كه هم اكنون ذهن و قواي بسياري از متخصصين اينترنت را مشغول كرده است زيرا امروزه ديگر در اين مورد كه اينترنت يك رسانه بسيار قوي اطلاع رساني است ترديدي وجود ندارد بلكه مساله اصلي، آن است كه چگونه مي توان با ايجاد استراتژيهاي موثرتر براي انجام جستجوهاي بهينه و سريع، اطلاعات موجود در وب سايتها را به بهترين نحو ارائه داد. يك شركت، دانشگاه، تاجر، محقق، كتابخانه، خطاط و يا نمايشگاه به راحتي مي تواند با صرف هزينه اي مشخص وب سايتي براي خود طرح و در اينترنت نصب نموده و ظرفيت هاي خدماتي و توليداتي خود را معرفي كند اما چگونه مي تواند مطمئن باشد كه تمام مخاطبيني كه ممكن است اين وب سايت برايشان جالب باشد از وجود آن آگاهي پيدا كرده و از آن بازديد به عمل مي آورند و در نهايت خدمات آنها را بر مي گزينند؟ اهميت اين سئوال هنگامي روشن مي شود كه انبوه وب سايتهاي متنوع و رقيب دراينترنت را به خاطر بياوريم.
در چنين بازار آشفته اي كه هيچ معياري براي ارزيابي جز سليقه شخصي بر آن حكمفرما نيست، لازم است هر كس كه مي خواهد به نحوي نامش در اينترنت مطرح شود نكات و راهنمايي هاي تكنيكي و منطقي خاصي را به كار بندد تا تلاش او براي عرضه اطلاعات بي نتيجه نماند و بهترين بازدهي را برايش داشته باشد.
گرافيستي را در نظر بگيريد كه براي خود يك وب سايت طرح و در اينترنت نصب كرده باشد. اين وب سايت ممكن است شامل نمونه هايي از كار خود، اطلاعات تماس، تخصص هاي ويژه و مسائل مربوط ديگر باشد. آنچه براي اين گرافيست اهميت دارد اين است كه، كسي که به دنبال خدمات گرافيكي مي گردد بتواند زودتر به وب سايت او برسد. به عبارت ديگر و عملي تر، هنگامي كه كسي عبارتي چون ‘خدمات گرافيكي’ را به ماشين جستجوگر معتبي چون Alta Vista يا  Lycos وارد مي كند، سايت وي در فهرست نتايج حتما موجود باشد تا بدين ترتيب، ‌جوينده بتواند آن را مشاهده و انتخاب كند.
پس در واقع دو عامل اصلي در اجراي موثرتر و بهتر جستجوها دخيل هستند: اول ساختار خود ماشين جستجوگر (يعني اينكه اصولا نرم افزار آن چگونه كار مي كند و كدام سايتها را برمي گزيند.) و ديگري خود وب سايت، و اينكه از چه اصولي بايد پيروي كند تا در جستجوها مطرح شود و ترجيحا با يك رتبه بالا معرفي گردد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق جستجوی پیشرفته در اینترنت”