مهندسی کامپیوتر

تحقیق تحول در زمينه روشهای مرسوم اسکريپت نويسی به سوی برنامه نويسی کاملا حرفه ای

دانلود تحقیق با موضوع تحول در زمينه روشهای مرسوم اسکريپت نويسی به سوی برنامه نويسی کاملا حرفه ای ،
در قالب word و در 76 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
مقدمه    
با ظهورASP.NET   شاهد تحول در زمينه روشهای مرسوم اسکريپت نويسی به سوی برنامه نويسی کاملا حرفه ای هستيم. بدون ترديد نمی توان پذيرش گسترده  .NETاز سوی جامعه توليد کنندگان نرم افزار را انکار نمود. و اين خود ثابت می کند که  .NETدارای چارچوب قدرتمند برنامه نويسی می باشد.
حداقل چيزی که در مورد  .NET می توان گفت اينست که  .NET روشی نرم افزاری است که به هرکسی قابليت کد نويسی به هر زبانی را می دهد که با چارچوب آن مطابقت داشته باشد.
1 ) تاريخچه  ASP  
پيشينه ASP به سال 1995وشرايط ويژه ای باز می گردد که در آن شرکت مايکروسافت دريافتبه علت عدم شمول اينترنت در برنامه های خود از تحولی بنيادين در اين صنعت باز مانده است.تا آن زمان اين شرکت به دنبال تهيه وتوليد ابزار و پروتکل های اختصاصی خود برای شبکه مايکروسافت بود ولی ناگهان با نياز به استراتژی اينترنت مواجه گرديد.
مايکروسافت توانست خود را از شرايطی که از بقيه عقب افتاده بود به شرايطی تقريبا’   مقتدرانه نزديک کند وبا کمک مرورگر وب Internet Explorer کنترل شديدی برروی بازار مرورگر وب بدست آورده وسرور اطلاعات اينترنت  Internet information server (IIS)را در 100شرکت نصب نمود.
منشأ ASP  
اگر به اواسط دهه نود باز گرديم می بينيم که در آن زمان انتخاب زيادی برای ابزارهای توليد وب در اختيار برنامه نويسان وب وجود نداشت که می خواستند سايت وب خود را به مکانی مناسب برای تجارت تبديل کنند. اين گزينه ها در سيستم عامل و برنامه های برنامه نويسی سمت سرور و ابزارهای توليد روميزی برای توليد راه حلها در دسترس بودند. در پايان برنامه نويس بايد برنامه های Common Graphic Interface (CGI) را به کار می برد. در اين برنامه ها از زبانهای کامپايل شدهای چون دلفی و ويژوال بيسيک يا زبانهای اسکريپت نويسی تفسير شده ای مثل پرل يا رکس و اسکريپت های لايه سيستم عامل مانند  UNIX استفاده می گرديد.
در اوايل سال 1996مايکروسافت اولين تلاش خود را برای بهبود وضعيت موجود انجام داد. بدين منظورفن آوری رابط برنامه نويسی کاربردی سرور اينترنت  Internet Server Application Programming Interface (ISAPI) را به عنوان بخشی از سرور اطلاعات اينترنت در نظر گرفت. ISAPI حاصل توسعه Win32 API ويندوز می باشد.
اين فن آوری به عنوان روشی برای توليد نرم افزار سرور وب تهيه گرديده بود. در واقع هدف از توليد 
اين نرم افزار افزايش پنج برابر کارايی سيستم بوده است. با افزايش کارايی فوری تاثيرات جانبی حاصل می شود که موجب افزايش پيچيدگی برنامه نويسی برای برنامه نويس می گردد. بروز اين مسأله به علت ضعف برنامه نويسان نبود بلکه برای عملکرد درست برنامه های  ISAPIبه دانش برنامه نويسی دقيقتر نياز بود. در همين حال مايکرو سافت برنامه نويسان را به سوی پذيرش فن آوری اتصال پايگاه داده اينترنت Internet Database Connector(IDC) تشويق می کرد.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تحول در زمينه روشهای مرسوم اسکريپت نويسی به سوی برنامه نويسی کاملا حرفه ای”