سایر

تحقیق گياهان در قرآن (انجير)

دانلود تحقیق با موضوع گياهان در قرآن (انجير)،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
نام قرآني: تين
نامهاي متداول: فارسي، اردو، هندي، پنجابي، بنگالي، مراتي: انجير؛ عربي: تين؛ عربي: تينه؛ تلگو: انجورو؛ کشميري: انجور؛ تاميلي، مليالمي: سيماي آتي؛ بنگالي: دومور؛ سانسکريت: کاکودومبريکا؛ انگليسي: fig؛ فرانسوي:figue؛ آلماني: Feige؛ لاتيني:ficus؛ ايتاليايي: fico؛ يوناني: sukio,suko؛ روسي: inzhir,figa؛ اسپانيايي: higo.
نام علمي:Ficus carica ( از تيره توت Moraceae)
اشاره قرآني:
1. سوره تين/1-4
والتين و الزيتون و طور سينين و هذا البلد الامين لقد خلقنا الانسان في احسن تقويم
سوگند به انجير و زيتون. سوگند به طور مبارک. به اين شهرايمن، که ما آدمي را در نيکوتر اعتدالي بيافريديم.
در قرآن مجيد فقط يک مرتبه کلمه تين(انجير) آمده است. اما اين يگانه يادآوري، اهميتي بسيار دارد. خداوند به تين و زيتون، طورسينا و بلد امين(مکه) سوگند ياد مي کند و مي فرمايد آدمي در اين دنيا به نيکوترين اعتدالي آفريده شده است. 
مولانا عثماني دليل نام بردن تين و زيتون در سوگند سوره تين را دليلي بر سودمندي بسيار اين دو ميوه مي داند. ذکر نام طورسينا در اين آيه به علت آن است که از اين جا به موسي وحي شد. و شهر مکرم (مکه) که به نام بلد امين به آن اشاره شده حاکي از اهميت مکان و علو مقام شهري است که حضرت محمد صلي الله عليه و آله براي ابلاغ پيام الهي اسلام از آن جا مبعوث شد.
مولانا مودودي معتقد است که سوگند خداوند به انجير و زيتون در اين آيه قرآن در واقع اشاره اي است به شام و فلسطين که پر از باغهاي وسيع انجير و زيتون است و پيامبراني بسيار در اين دو شهر زاده شدند. 
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق گياهان در قرآن (انجير)”