سایر

تحقیق سهم کشاورزی در اشتغال کوچک و کوچک تر می شود

دانلود تحقیق با موضوع سهم کشاورزی در اشتغال کوچک و کوچک تر می شود ،
در قالب word و در 6 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
براساس آمار رسمی کشور که توسط مرکز آمار محاسبه و ارائه شده، در حالی که در سال 1384 حدود پنج میلیون و 99 هزار و 966 نفر در بخش کشاورزی کشور مشغول به کار بودند هم اکنون این میزان به چهار میلیون و 369 هزار و 568 نفر رسیده است. این کاهش حدود 800 هزار نفری تعداد کشاورزان طی سال های اخیر منجر به این شده که میزان سهم بخش کشاورزی از اشتغال کشور از 7/24 درصد به 1/21 درصد برسد. این در حالی است که این سهم در سال 1335 که نرخ بیکاری کشور تک رقمی بود بیش از 56 درصد بود و به زعم عبدالله طاهری، عضو هیات علمی دانشگاه علامه، همین جمعیت زیاد بخش کشاورزی کشور عامل کاهش بیکاری در کشور بود.
اما در حال حاضر که 1/4 درصد سرمایه گذاری ها، 8/13 درصد تولید ناخالص ملی و 21 درصد صادرات غیر نفتی کشور  مربوط بخش کشاورزی است، این بخش تنها یک پنجم اشتغال کشور را در اختیار دارد که البته این موضوع مورد انتقاد مقامات دولتی و بخش خصوصی است.
مخالفت با کاهش کشاورزان
عباس حاجیان، مدیر کل دفتر حمایت از سرمایه گذاری و کارآفرینی وزارت جهاد کشاورزی وقتی با این سوال مواجه می شود که آیا روند نزولی سهم کشاورزی از اشتغال کشور تا چه زمانی حفظ خواهد شد، این گونه واکنش می دهد: «ما اصلا با این وضعیت مخالف هستیم و سیاست ما تولید است که در کنار آن اشتغال را هم می بینیم.» وی که گویی از آخرین آمار مرکز آمار کشور مطلع نیست اعلام می کند که در حال حاضر 23 درصد سهم بخش اشتغال برای کشاورزی است و این روند را صعودی می بیند.
استدلال او از این سخنش هم این است که می گوید:«اخیرا هم وزیر جهاد کشاورزی در حضور مقام معظم رهبری و رییس جمهوری اعلام کرده بودند که ظرفیت اشتغال بخش کشاورزی دو برابر شده است.»
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق سهم کشاورزی در اشتغال کوچک و کوچک تر می شود”