سایر

تحقیق تراز گیری مقطعی

دانلود تحقیق با موضوع تراز گیری مقطعی،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
در بزرگراه ها، کانالها، خطوط راه آهن، ترازهای آب و پروژه های مشابه برای اهداف موقعیت طرح و ساختار تعیین ارتفاع مسیرهای پیشنهادی لازم است.فرآیند تعیین یک سری از ارتفاع ها در طول یک خط مشخص تراز گیری مقطعی نامیده می شود .
ترازگیری مقطعی شامل خطی از تراز  های اختلاف سطح با یک سری انفجار های بینابینی است که در حین فرآیند روی می دهد . دستگاه تراز در یک نقطه مشخص قرار می گیرد ویک BS برای یک نقطه با ارتفاع مشخص به منظور تعیینHI در نظر گرفته می شود . اگر انگپایه ای با ارتفاع مشخص موجود نباشد لام است که یا از طریق تراز های تفاوتی یکBM موجود انگپایه ای ایجاد کنیم یا این انگپایه را با ارتفاع فرضی تنظیم کنیم    ( روش اخیر ممکن است برای بعضی پروژه ها مثلاً پروژه هایی که در آن ها آب وجود دارد رضایت بخش نباشد .)
بعد از تعیین HIدر میان پروژه پیش بینی هایی در نظر گرفته می شود . در اینجا این تفاسیر با عنوان تفاسیر پیش گویی بینابینی IFSخوانده می شود. نقشه برداران دیگر ممکن است از آن ها با عنوان تفاسیر میله شاخص زمین یا تفاسیر میله شاخص یاد کنند .
این تفاسیر در فاصله های مشخص مثل 50 یا 100 فوت یا نقاطی که تغییرات ناگهانی ارتفاع روی می دهد مثل بالا وپایین سواحل رودخانه ها ، لبه ها وخطوط مرکزی جاده ها وگودال ها ومانند آن بدست می آیند .
به عبارت دیگر انفجار هادر مکان هایی مورد استفاده قرار می کیرند که لازم باشد تصویر درستی از سطح زمین در طول جاده ها داشته باشیم .
هنگامی ادامه کار با تفاسیر IFSموقعیت فعلی دستگاه تراز گیری ممکن نباشد لازم است که FSرا روی یکTPدر نظر گرفته وابزار را به موقعیت دیگری انتقال داد که بتوان تفاسیر جدیدی را در نظر گرفت . بخشی از نکات تراز گیری مقطعی نمونه در شکل 7-8 نشان داده شده است .
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق تراز گیری مقطعی”