سایر

تحقیق اصول اولیه طرح توربین

دانلود تحقیق با موضوع اصول اولیه طرح توربین،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن تحقیق:
توربین های بخار پیشرفته دارای طرح هایی خاص با مشخصات معین می باشند که این مشخصات بر حسب عوامل متعددی تعیین می گردند. از جمله این عوامل عبارتند از: قدرت مخصوص زیاد توربین ها، نوع و کاربرد آنها، پارامترهای بخار با مقدار زیاد یا فوق بحرانی، گرمایش مجدد بخار تا درجه حرارت بالا ( معمولا تا مقدار اولیه )، رژیم های مختلف بهره برداری توربین و نیاز به بهره برداری مطمئن و کارآمد توربین در شرایط تغییر سریع بار. روند عمده تغییرات و اصول تحقق یافته برای طرح توربین های بخار پیشرفته ساکن در زیر مورد بحث قرار گرفته است.
سیلندرهای توربین
سیلندر، یکی از اجزای اصلی توربین ها می باشد. سیلندر دارای شکل پیچیده با قطر متغیر در امتداد طولی و اتصال فلنچی افقی و در بعضی موارد اتصال عمودی می باشد. سیلندر توربین، نگهدارنده نازل و زنجیره پره های راهنما، دیافراگم ها، دیاغ های دیافراگم و دیگر اجزای ساکن می باشد. سیلندرهای توربین مجهز به اتصالات مربوط به لوله های زیرکش اتوماتیک یا غیر اتوماتیک و اتصالات مربوط به ورود و خروج بخار از سیلندر می باشند.
توربین های تقطیری با ظرفیت تا 50 MW معمولا به صورت تک سیلندر طرح می شوند. ظرفیت توربین های تک سیلندر اگر جهت کار کردن در قسمت نیمه اوج برنامه تولید بار الکتریکی مورد نظر باشند، تا حدود 100-150 MW افزایش می یابد. در این حالت توربین می تواند به ازای مقادیر کمتر پارامترهای اولیه بخار، طرح شده و شرایط ضعیف تری برای خلاء کندانسور داشته باشد. به دلیل ظرفیت پایین، چنین توربین هایی نسبت به توربین های مخصوص بار پایه، ممکن است راندمان کمتری داسته باشند. بدین خاطر توربین بخار را می توان به ازای تلفات ناشی از سرعت خروجی و به ازای افت های گرمایی بیشتر ( بیشتر از حد بهینه ) در مراحل توربین محاسبه نمود. این امر امکان آن را که با افزایش دبی بخار عبوری از توربین تعداد مراحل توربین کاهش یافته و این تعداد مرحله در یک سیلندر جا داده شود، فراهم می کند.
همانطور که قدرت مخصوص و مقدار پارامترهای اولیه بخار توربین ها افزایش یافته، تعداد سیلندرهای توربین ها نیز به تدریج بیشتر شده است. در حال حاظر بیشتر توربین های ظرفیت بالا، دارای چهار سیلندر و بعضی از آنها مثل نوع K-1200_240 LMZ حتی تا پنج سیلندر می باشند. بسته به پارامترهای بخار ورودی، سیلندرهای توربین به صورت متعارف به توربین های فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف تقسیم می گردند.
دانلود فایل

دانلود فایل”تحقیق اصول اولیه طرح توربین”